Condemnen a 7 anys d’inhabilitació l’exalcaldessa de Redovà per prevaricació administrativa
La sentència considera que va fraccionar factures sense IVA per adjudicar directament el servei de manteniment de l’enllumenat públic.
El jutjat penal número 1 d’Oriola ha condemnat a 7 anys d’inhabilitació l’exalcaldesa socialista de Redovà, Leticia Bas, per prevaricació administrativa per fraccionar les factures del servei de manteniment de l’enllumenat públic en favor de la mercantil, propietat d’un militant del partit.
Segons considera provada la sentència, entre 2008 i 2011 es va procedir al fraccionament de les factures amb preus de 18.000 euros, sense IVA, de manera que es permetia l’adjudicació directa sense necessitat d’iniciar un procediment de contractació que hi garantira la publicitat i concurrència.
En la sentència, aconseguida per conformitat de les parts, també han sigut condemnats a la mateixa pena i pel mateix delicte, en qualitat d’autors, els regidors José Manuel Cartagena i Encarna Heredia, als quals s’inhabilita per a ocupar els càrrecs de tinent d’alcalde i regidor.
A més, s’imposa una indemnització solidària i conjunta en favor de l’ajuntament de 36.000 euros a Bas i l’empresari; de 23.000 euros, a Cartagena i de 4.200, a Heredia.
Més llegit
-
L'N-332, tallada en els dos sentits a Gandia, pel xoc d'una grua contra un pont, que haurà de ser demolit
-
À Punt oferix a la jutgessa els bruts de càmera de la dana i els entregarà quan els requerisquen
-
Nit en blanc a plaça d'Hondures de València per una picabaralla entre residències
-
Estiu amb data de caducitat
-
Dijous assolellat amb temperatures inusualment altes a l'interior
-
Pedro Sánchez anuncia una llei per a baixar ràtios i hores lectives del professorat