Compromís no se sumarà a la nova plataforma que impulsa Sumar perquè són “una força d'estricta obediència valenciana”
El síndic Joan Baldoví aclarix que, malgrat el rebuig a integrar-se dins el nou projecte a l'esquerra del PSOE, no descarten "acords electorals"
Compromís no contempla sumar-se al nou projecte polític que en els pròxims mesos presentaran Sumar, Esquerra Unida, els Comuns i Més Madrid, perquè la formació és “una força d'estricta obediència valenciana”. No obstant això, no descarten "acords electorals" o d'altra mena encara que, de moment, no volen entrar en "una altra mena de consideracions” respecte al nou projecte.
En estos termes s'ha manifestat el síndic Joan Baldoví quan li han preguntat sobre l'anunci dels de Yolanda Díaz de cara a les pròximes eleccions generals. En les anteriors, la coalició Compromís va concórrer integrat en Sumar i va aportar dos dels quatre diputats que la plataforma va obtindre a la Comunitat Valenciana.
Tanmateix, en juny del 2025, Més —la facció majoritària de Compromís— va decidir abandonar Sumar i que la diputada Àgueda Micó passara al Grup Mixt del Congrés. L'altre diputat dels valencianistes en Sumar, Alberto Ibáñez, de la part de Compromís corresponent a Iniciativa del Poble Valencià, roman en el grup parlamentari.
Este dilluns, el Moviment Sumar va informar que treballa amb Més Madrid, els Comuns i EU —les forces del soci minoritari que formen part del govern al costat del PSOE— per a revalidar la candidatura conjunta i va afirmar que volen ampliar-la amb més aliances, amb la vista posada més enllà de l'horitzó electoral del 2027.
La formació de Yolanda Díaz va precisar que en la nova plataforma posarà a debat múltiples aspectes, com la marca electoral o els lideratges de la futura candidatura. L'objectiu és construir un espai polític de "l'esquerra transformadora" de forma compartida, des de la convicció que l'experiència de Sumar és positiva tant en l'àmbit de govern com en el grup parlamentari, on conviuen de manera cooperativa i horitzontal multitud de partits.
Més llegit
-
Retards de més de dos hores en les connexions ferroviàries amb origen i destinació a Madrid per una incidència en la senyalística
-
Mascletà en directe del dimecres 18 de març de les Falles 2026 de València
-
Imputen quatre sanitaris per la mort d’una xiqueta de dotze anys de Jérica per peritonitis purulenta el 2023
-
Pérez Llorca desfila en l'Ofrena amb la seua filla "molt emocionat" en un dia "inoblidable"
-
Les falles experimentals oferixen un aire fresc que trenca la ruta clàssica
-
Dos detinguts per intentar segrestar un empresari en una furgoneta amb destí a Petrer per a robar-li criptomonedes
Més vist
Més escoltat
-
18.03.2026 | Les notícies del migdia
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Quarta Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Segona Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Primera Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Tercera Part
-
18.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Quarta Part