Casado assegura que a Catalunya “no hi ha terrorisme però hi ha violència”
El president del PP veu relació entre la manifestació contra la independència del 8 d'octubre de l’any passat amb l’esperit d'Ermua.
El president del Partit Popular, Pablo Casado, ha assegurat que a Catalunya "no hi ha terrorisme però hi ha violència". A més, ha advocat per recentralitzar competències com l'educació, la seguretat ciutadana i els serveis penitenciaris perquè no estiguen en mans de governs nacionalistes.
Així s'ha pronunciat Casado abans de la reunió de la Junta Directiva del PP català, en el moment en què ha comparat el moviment sobiranista amb el nacionalisme basc, "que es va tornar violent".
En aquest sentit, el president del PP veu relació entre la manifestació contra la independència del 8 d'octubre de l’any passat a Barcelona amb l’esperit d'Ermua, sorgit després de l'assassinat del regidor popular Miguel Ángel Blanco, el 1997.
"El PP basc, encara que tinguera menys representació que el PSOE, simbolitzava la defensa dels nostres principis i valors, que es pagaven fins i tot amb la vida. Hui el PP català simbolitza açò: sense pagar amb la vida, la defensa dels nostres valors i principis", ha afirmat Casado.
També ha apostat per tornar a incloure la convocatòria de referèndums com a delicte en el Codi Penal i aplicar la reforma de la llei de partits del 2002, "que diu que qualsevol partit que justifique o encoratge a la violència podria tindre un tràmit d'il·legalització" si no cessa en la seua actitud.
Casado ha acudit a Barcelona per a presidir la Junta Directiva del PP català, que convocarà oficialment el congrés extraordinari per a rellevar Xavier García Albiol com a líder a Catalunya, ja que Albiol vol centrar-se en la candidatura a l'alcaldia de Badalona.
Més llegit
-
Retencions quilomètriques al 'bypass' per dos accidents, un en cada sentit
-
L'Ajuntament i el port impulsen un gratacel de 108 metres a la Marina de València
-
Un informe de la CGT advertix que la Generalitat coneixia el desbordament del Poio des de primera hora de la vesprada
-
Mercadona acorda l’adquisició de Logifruit, amb 1.600 empleats, per a integrar la gestió d’envasos reutilitzables
-
Educació anuncia un decret per a reforçar l'autoritat del professorat a les aules
-
Reobrin el pont del mas de Sabater de Picassent després de la reconstrucció pels danys de la dana