Borrell renuncia a l’acta d’eurodiputat
El ministre d'Afers Estrangers continuarà en el seu càrrec en el govern en funcions de Pedro Sánchez.
El cap de llista del PSOE a les eleccions europees, Josep Borrell, ha renunciat a l’acta d’eurodiputat a pesar que la seua candidatura va ser la més votada en aquests comicis. Per tant, Borrell no s'asseurà a Estrasburg el 2 de juliol per a la constitució del nou Parlament Europeu. Borrell va presidir l’Eurocambra entre 2004 i 2007.
No obstant això, el ministre d'Afers Estrangers continuarà en el seu càrrec en el govern en funcions de Pedro Sánchez.
Borrell ja ha informat la Junta Electoral Central que renunciava al seu escó en el Parlament Europeu i ha comunicat la seua decisió en una reunió Brussel·les amb el president de l'Eurocambra, Antonio Tajani.
El ministre espanyol d'Afers Estrangers en funcions ha explicat que "hi ha molta incertesa” sobre quan i com es podrà produir la investidura de Pedro Sánchez, i que "no era molt raonable que el ministeri quedara vacant durant un temps indefinit". A més, ha afegit que el seu lloc no es pot deixar vacant "encara que siga exercit per un altre company del gabinet durant molt de temps".
Estrella Durà substituirà Borrell
La valenciana Estrella Durà serà la substituta de Borrell com a eurodiputada després de la seua renúncia. Durà és doctora en Psicologia per la Universitat de València i anava en el número 21 de la llista dels socialistes
Més llegit
-
Un home de 22 anys mor en un accident de trànsit a la pedania valenciana de Carpesa
-
Eleanor Sofía, a Castelló de la Plana, la primera valenciana que naix el 2026
-
La Policia confirma "desenes de morts" i un centenar de ferits en l'incendi d'un bar a l'estació suïssa d'esquí de Crans Montana
-
Temporal de mar, pluja i neu la primera setmana del 2026
-
Pérez Llorca: “Apel·le al consens perquè el govern espanyol contribuïsca al Pla Viu i rebaixe l’IVA en la compra de la vivenda”
-
La policia deté durant la nit de Cap d'Any sis persones a València i 21 a Alacant