Bonig reapareix per demanar a Puig decidir entre "comunisme o llibertat"
La síndica del PP en les Corts Valencianes ha participat en la sessió de control després de comunicar que no optarà a la reelecció
La síndica del PP en les Corts Valencianes, Isabel Bonig, ha recordat aquest dijous al president de la Generalitat que "si que hi ha diferència entre els models: llibertat o comunisme, ruïna o prosperitat", sentència a la qual Ximo Puig li ha replicat: "Llibertat sí, però sense ira".
Bonig ha formulat la pregunta de control del PP a Puig, en el ple d'aquest dimecres, el primer que se celebra després de l'anunci de la també presidenta del PPCV de no optar a la reelecció per a aquest càrrec en el pròxim congrés regional i només hores després de la victòria d'Isabel Díaz Ayuso en les eleccions a la Comunitat de Madrid.
La pregunta anava dirigida al fet que el 'president' fera un balanç del que va de legislatura encara que Bonig ha assenyalat que es tracta d'una petició "temerària" perquè Puig és un home "ximoanuncios".
Sobre aquest tema, ha recalcat que el PP de la Comunitat Valenciana ha estat en els pitjors moments al costat del govern i li ha oferit el seu suport i ajuda en les iniciatives, al mateix temps que ha assenyalat que li haguera agradat trobar en el president de la Generalitat "aquesta col·laboració".
No obstant això, ha lamentat que sempre ha sentit que el que volia Puig era "la rendició del PP". "Actue com a president i defense aquesta terra i demane justícia igual per a la Comunitat Valenciana com jo ho vaig fer amb (Mariano) Rajoy, i espere que vosté ho faça".
Ortiz insta el president "a prendre nota"
D'altra banda, la secretària general del PPCV, Eva Ortiz, ha valorat el triomf "rotund" d'Isabel Díaz Ayuso, amb un model de gestió en el qual impera la llibertat i la baixada d'impostos i ha instat el president de la Generalitat "a prendre nota perquè té un problema".
"És obvi que hi ha un canvi en la ciutadania, és veritat que a Madrid les circumstàncies són les que són, però lògicament és un exemple extrapolable en el sentit que és un model de gestió que ací no existeix", ha indicat.
"Jo, si fora Ximo Puig i el govern del Botànic, estaria atent al fet que els ciutadans, molts d'esquerres que han votat Ayuso i això en les anàlisis es pot veure, han donat suport a un model de gestió concret", ha afegit.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Mor un xiquet de dos anys oblidat a l'interior d'un cotxe a Tarragona
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part
-
30.06.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | Binhui Jiang