Amigó (Compromís), García i Fernández Bielsa (PSPV) seran els vicepresidents de la Diputació de València
L’equip de govern de la corporació està integrat per 13 diputats socialistes i 5 de la coalició taronja
Maria Josep Amigó (Compromís) repetirà com a vicepresidenta primera de la Diputació de València en un organigrama en el qual s’integren l’alcalde de Burjassot, Rafa García (PSPV), com a vicepresident segon i el de Mislata, Carlos Fernández Bielsa (PSPV) com a vicepresident tercer. La presidència de la corporació serà per a Toni Gaspar, també socialista i alcalde de Faura (Camp de Morvedre), tal i com ja es coneixia.
Set àrees de govern
L’organigrama, presentat aquest dijous per Gaspar als mitjans, tindrà set àrees de govern, de les quals cinc s’assignen als socialistes, i dos, a Compromís. Gaspar tindrà atribuïdes les competències de Transparència, Relacions Institucionals, Comunicació i Protocol, Plaça de Bous i Secretaria General i Servei Jurídic General. Dins de l'àrea de Presidència estan integrades les competències d'Igualtat i Normalització Lingüística però no les durà Gaspar. La socialista Eli García portàra l'àrea d'Igualtat i la de Normalització Lingüística la dirigirà Dolors Gimeno, de Compromís.
Quant a les àrees, la vicepresidència primera (Maria Josep Amigó) tindrà atribuïdes les competències de Medi Ambient i Sostenibilitat; la vicepresidència segona (Rafa García) dirigirà l’àrea d’Infraestructures i la vicepresidència tercera (Carlos Fernández Bielsa), l’àrea de Cooperació Municipal, Coordinació Institucional i Cohesió Territorial.
L’àrea de Benestar Social i Qualitat Democràtica anirà a càrrec de la socialista Pilar Sarrión; al capdavant de l’àrea de Cultura continuarà el diputat de Compromís Xavier Rius; l’àrea d’Hisenda i Innovació la dirigirà Vicent Mascarell (PSPV) i l’àrea d’Administració General, la també socialista Pilar Molina. Aquesta última serà l’única àrea en la qual no hi haurà “mestissatge” i totes les competències recauran en diputats socialistes.
Més llegit
-
Descobrixen una finca amb actes taurins il·legals després que una vaqueta escape i talle l’AP-7
-
Reobri el pont de Riba-roja, clau per a la connexió amb l'Eliana, la Pobla de Vallbona i Sant Antoni de Benaixeve
-
El PSOE qualifica de "hooligan" Alberto Núñez Feijóo, després de no acudir a l'acte solemne d'obertura de l'any judicial
-
Sanitat ajorna l'obertura dels centres de salut de vesprada i manté els horaris dels dissabtes
-
Vora 28.000 persones es presenten este dissabte a les oposicions de Guàrdia Civil
-
El Roig Arena ja està preparat per a la gran estrena