Accedir a Madrid Central ja no comportarà multes
El nou Ajuntament de la ciutat dona una moratòria des d'aquest dilluns i fins el 30 de setembre.
Des d'aquest dilluns i fins al 30 de setembre, accedir a Madrid Central ja no comportarà multes, però sí avisos a aquells conductors que traspassen la doble línia roja que hi ha a la calçada i que delimita el perímetre d’accés.
El nou equip de govern, encapçalat pel popular José Luis Martínez-Almeida, veu “imprescindible” el nou període d’avisos perquè hi haja informació d’aquesta normativa. Així, s’aprofitarà la moratòria per a dur a terme una “auditoria dels sistemes de control”.
El defensor del poble ha demanat informació a l’Ajuntament sobre els seus plans i quines mesures implantarà davant de l’increment de la contaminació atmosfèrica a la ciutat. En la mateixa línia s’ha expressat Teresa Ribera, la ministra de Transició Energètica en funcions, que ha qualificat “d’absurd” el debat sobre l’eliminació de Madrid Central; i Pere Navarro, el director general de Trànsit, que considera que suprimir la mesura seria fer “el ridícul i que ningú a Europa ho entendria.”
Milers de persones es manifesten en defensa de Madrid Central
Milers de persones s’han manifestat aquest dissabte per a reivindicar el manteniment de Madrid Central en considerar que és una “qüestió de salut”, allunyada i desvinculada dels “colors polítics”.
Afirmen que aquesta normativa és una “mesura elogiada internacionalment” per a apostar per un nou “concepte de ciutat per la mobilitat sostenible”.
Més llegit
-
La Conselleria d'Universitats qualifica d'“intolerable” que es negue la paraula al representant de la Generalitat en l'obertura del curs acadèmic de l'UJI
-
Almenys 25 ferits, tres de gravetat, en l'explosió d'un bar a Vallecas
-
Avís groc al nord de Castelló per tempestes per a esta vesprada
-
Manifestacions a València, Alacant i altres municipis valencians demanen l'embargament integral d'armes, sancions i una ruptura total de relacions amb Israel
-
Extingit l'incendi industrial d'Albuixec
-
Controlat l'incendi industrial a Albuixec