La Xina prepara un sistema de defensa contra asteroides que podrien afectar la Terra
Asseguren que és necessari categoritzar els asteroides pròxims a la Terra i analitzar quins podrien ser una amenaça per a la humanitat
La Xina ha començat a desenvolupar un sistema de defensa contra asteroides que podrien xocar contra la Terra.
El sistema té com a objectiu "millorar la capacitat des de la Terra de vigilància, alerta i gestió de perills extraterrestres", tal com ha explicat subdirector de l'Administració Nacional de l'Espai de la Xina (CNSA), Wu Yanhua.
"Farem plans per al sistema de defensa, desplegarem programes de simulació i organitzarem maniobres per als procediments essencials", ha declarat el funcionari.
Així mateix, Wu ha afirmat que la Xina està disposada a "compartir solucions amb altres membres de la comunitat internacional i a treballar amb altres per a garantir la seguretat" del planeta.
Segons l'investigador, establir una xarxa d'alerta anticipada basada en satèl·lits i en instal·lacions terrestres seria un dels primers passos.
"És necessari categoritzar els asteroides pròxims a la Terra i analitzar quins podrien ser una amenaça per a la humanitat", ha assegurat Wu, que ha afegit que, més endavant, s'investigaran les tecnologies que podrien usar-se per a "neutralitzar els perills".
La CNSA té plans d'enviar una missió experimental l'any 2025 o 2026 per a estudiar un asteroide considerat potencialment perillós pels científics i actuar-hi, segons el subdirector.
Aquesta missió experimental servirà per a "verificar tecnologies i mètodes" mitjançant els quals es podria desviar un asteroide que es dirigeix a la Terra.
Malgrat ser la primera vegada que el país asiàtic revela un pla específicament creat per a actuar contra asteroides perillosos, alguns científics de l'Acadèmia de Ciències Socials de la Xina ja van declarar l'any passat que podrien fer-se servir coets per a desviar la trajectòria d'un objecte amenaçador.
En els últims anys, la Xina ha invertit fortament en el seu programa espacial i ha aconseguit fites com l'allunatge de la sonda Change 4 a la cara oculta de la Lluna el 2019, amb la qual cosa es convertien en el primer país a aconseguir-lo.
Més llegit
-
Presó sense fiança per al detingut a Errenteria per l'agressió de Torre Pacheco
-
Funcionaris del centre penitenciari de Picassent se sumen a les concentracions per a condemnar l'agressió sexual a una companya a Sevilla
-
Un detingut a Guipúscoa per la implicació en l'agressió a un home a Torre Pachecho
-
El PAI del Grau preveu més de 3.200 vivendes i 160.000 m² de zones verdes entre l'avinguda de França i l'Albereda de València
-
La Generalitat tanca un crèdit privat extraordinari pel retard del FLA del govern central
-
La Fiscalia obri diligències per les declaracions del president de Vox a Múrcia sobre els aldarulls de Torre Pacheco
Més vist
-
El consell de la prestigiosa oncòloga Anna Lluch per als malalts de càncer
-
15.07.2025 | Entrevista LNM Maria Diago, degana del Col·legi Oficial de Biòlegs de la Comunitat Valenciana
-
14.07.2025 | Informatiu migdia
-
14.07.2025 | Informatiu nit
-
15.07.2025 | Informatiu migdia | L'oratge
-
13.07.2025 | Informatiu migdia | Esports
Més escoltat
-
14.07.2025 | Nova edició de l’Expedició Juvenil Cavanilles per la comarca de la Serrania
-
15.07.2025 | València Port Horitzó 2030; El port, motor sostenible al mediterrani
-
15.07.2025 | Les notícies del migdia
-
15.07.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
13.07.2025 | Les notícies de migdia cap de setmana
-
13.07.2025 | Fora de cobertura