La Xina felicita Biden per la victòria
És la primera vegada que el país asiàtic reconeix oficialment els resultats d'unes eleccions als EUA.
La Xina ha felicitat Joe Biden i Kamala Harris, president i vicepresidenta electes dels Estats Units, per la seua victòria en els comicis presidencials del passat 3 de novembre. "Respectem l'elecció del poble nord-americà i traslladem les nostres felicitacions al senyor Biden i la senyora Harris", ha afirmat el portaveu del Ministeri d'Afers exteriors de la Xina, Wang Wenbin, durant la roda de premsa diària.
"Entenem que el resultat de les eleccions nord-americanes es decidirà segons les seues lleis i procediments", ha agregat Wang. Es tracta de la primera vegada que la Xina reconeix oficialment els resultats dels comicis als Estats Units, quasi una setmana després que Biden declarara la seua victòria.
Pequín i Washington mantenen unes tenses relacions que han anat deteriorant-se ràpidament des de març de 2018, quan Donald Trump (qui encara no ha reconegut la derrota i considera que hi ha hagut frau electoral) va iniciar una guerra comercial. El que començà com un intercanvi d'aranzels i unes negociacions per a intentar equilibrar la balança comercial s'ha anat ampliant a altres sectors.
Amb el pas dels mesos, la situació ha derivat en una guerra freda que enfronta totes dues potències també en el pla tecnològic i a l'àmbit estratègic, amb frecs cada vegada més freqüents a les aigües de la mar de la Xina Meridional. Trump, l'encara president dels EUA, ha acusat la Xina en reiterades ocasions de ser la responsable de la pandèmia de la Covid-19 i ha arribat a parlar del "virus xinés", en referència a la pandèmia que ha assotat fortament també el seu país.
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
Carlos Mazón es reunix amb representants de l'agrupació ciutadana d'afectats per la dana Tots a una Veu
-
La valenciana Rebeca Torró, nova secretària d'organització del PSOE
-
Les màximes repunten en vespres d'un dissabte amb possibilitat de tronades
Més vist
Més escoltat
-
03.07.2025 | Línia de fons
-
02.07.2025 | Línia de fons
-
3 de juliol - Un accident de metro causa la mort de desenes de persones a València (2006)
-
02.07.2025 | Estar de moda | La moda oblidada
-
03.07.2025 | Obrim Meló amb Baovan i Hundred: els que ara triomfen també la van pifiar
-
02.07.2025 | Les notícies del matí