Directes
Ara en la televisió
ATRAPA'M SI POTS

Vora 190.000 equatorians voten a Espanya per a elegir el president i el vicepresident de l'Equador

Als recintes electorals habilitats a València i Alacant estan cridades a votar quasi 25.000 persones

Imatge d'arxiu d'un recinte habilitat a Espanya per a les eleccions a l'Equador / Ambaixada de l'Equador a Espanya

Milers d'equatorians acudeixen este diumenge als centres de votació de València, Alacant i dèsset ciutats més de l'estat espanyol per a una segona volta electoral de la qual eixirà el president i el vicepresident de l'Equador. A Espanya, un total de 189.654 equatorians residents —la major part amb doble nacionalitat— estan habilitats per a exercir el seu dret al vot entre les 09:00 h i les 19:00 h.

A l'institut d'educació superior Lluís Vives de València estan cridades a participar 18.159 persones, mentre que a l'aulari 2 de la Universitat d'Alacant en són 6.680. Però la gran part dels electors a Espanya es concentra a Madrid, amb prop de 72.000 persones que podran exercir el seu dret a vot durant la jornada.

Les altres ciutats on s'han habilitat centres de votació són Toledo, Barcelona, Terrassa, Pamplona, Múrcia, Jumella, Llorca, Cartagena, Màlaga, Sevilla, Almeria, Granada, Marbella, Huelva, Vera i Palma.

Una hora abans de l'obertura del recinte de votació de la capital espanyola, al pavelló 14 del recinte firal Ifema, desenes d'equatorians s'amuntegaven a les portes a l'espera de l'inici de la jornada. Després del cant de l'himne nacional equatorià, presidit per l'ambaixadora a Espanya, Wilma Andrade, la jornada ha començat amb riuades de gent transitant en files davant de les urnes i sense incidents.

En la inauguració de la jornada, l'ambaixadora Andrade ha fet una crida als seus compatriotes perquè "òmpliguen les urnes de dignitat" i voten "amb altivesa i amor" al seu país, en una jornada que escriurà "una nova pàgina en la història" de l'Equador.

Un dels primers equatorians a votar ha sigut José Luis, que fa 22 anys que està a Madrid. En declaracions a EFE, ha dit que la situació de "destrucció" del seu país, especialment en els temes de seguretat, educació i salut, l'han motivat per a anar a votar. Una opinió semblant ha expressat Tito Herrera, hispanoequatorià que fa 25 anys que està a Espanya, que ha denunciat l'"ofegament" que sofreix el seu país, especialment per la delinqüència i el narcotràfic.

Espanya representa prop d'un 42% del vot exterior

Segons dades de l'ambaixada equatoriana a Madrid, el vot dels residents a Espanya representa prop d'un 42% de tot el vot a l'exterior, i és un 70% de la circumscripció que engloba Europa, Àsia i Oceania.

La mitjana de participació a tot Espanya en esta mena de comicis és del 30%-35%, no obstant això, en la primera volta electoral celebrada el 9 de febrer la participació dels equatorians a Espanya va superar el 38%, i en el cas dels votants a Madrid el 42%.

L'actual titular, l'empresari Daniel Noboa, i la progressista Luisa González, que podria convertir-se en la primera cap d'Estat de l'Equador, es disputen esta segona volta de les eleccions presidencials al país andí, on s'espera un escrutini molt igualat.

També et pot interessar

Veure totes les activitats