El primer vaixell amb 26.000 tones de cereals d'Ucraïna ix del port d'Odessa
L'embarcació es dirigeix al port de Trípoli, al Líban, amb dacsa ucraïnesa per a pal·liar la crisi alimentària mundial agreujada des de l'inici de la guerra al febrer
El Ministeri d'Infraestructures d'Ucraïna ha informat de la partida, a les 06:15 hores d'un primer vaixell amb un carregament de 26.000 tones de cereals des del port comercial d'Odessa, al mar Negre, segons el portal ucraïnés Ukriform.
El vaixell de càrrega Razoni viatja sota bandera de Sierra Leone i es dirigeix al port de Trípoli, al Líban, amb tones de dacsa ucraïnesa.
Anteriorment, un portaveu del govern turc havia informat de la previsible partida d'un primer carregament aquest matí, després de l'acord aconseguit a la fi de juliol entre Rússia i Ucraïna, per separat, per a possibilitar el desbloqueig del gra ucraïnés.
Turquia actua com a verificador d'aquest acord juntament amb Nacions Unides i dirigeix així mateix el centre de control establit per a vetlar per les operacions.
El propòsit és possibilitar de nou les exportacions de cereals ucraïnesos i pal·liar la crisi alimentària mundial agreujada des de l'inici de la guerra d'Ucraïna, el febrer passat.
L'inici de les operacions es va veure dificultat per diversos atacs contra el port d'Odessa, un dels tres ports dels quals han de partir aquests transports, entre acusacions de Kíiv i la comunitat internacional cap a Rússia de soscavar l'acord.
A això van seguir diversos operatius de desminatge de les aigües d'aquests ports i noves demores, supervisades per Turquia i un equip integrat per experts d'altres països occidentals.
Més llegit
-
La Fúmiga no farà més concerts de comiat al Roig Arena i al Palau Sant Jordi
-
Assalt en el Museu del Louvre: encaputxats roben nou joies de la col·lecció de Napoleó i l'emperadriu Josefina
-
Dos homes moren ofegats este diumenge a Guardamar del Segura i a Orpesa
-
Cau el sostre d'un altre habitatge a Vila-real, el segon en 24 hores
-
El València Basket patix de valent per a guanyar La Seu
-
Barques a l'Albufera per Palestina: 200 persones naveguen pel llac per a exigir un embargament total d’armes a Israel