Una nova votació deixa quatre aspirants a succeir Theresa May
L'exalcalde de Londres Boris Johnson ha sigut el més votat en aquesta ronda
Quatre aspirants segueixen avant en el procés de primàries per a succeir Theresa May al capdavant del Partit Conservador i el govern britànic després de la seua dimissió. Després de la votació d'aquest dimecres, el ministre de Desenvolupament Internacional, Rory Stewart, ha quedat eliminat.
L'exalcalde de Londres, Boris Johnson, que defensa eixir de la Unió Europea (UE) el 31 d'octubre amb acord o sense, va tornar a ser el candidatat amb més suports, en sumar 143 dels 313 vots emesos. Després de Johnson, el ministre d'Afers Estrangers, Jeremy Hunt, ha obtingut 54 vots; el titular de Medi Ambient, Michael Gove, n'ha aconseguit 51; el d'Interior, Sajid Javid, 38; i 27 per al mateix Stewart.
Els quatre tories que es mantenen en el procés de primàries aposten per renegociar l'acord d'eixida de la Unió Europea, a pesar que Brussel·les ha reiterat fins ara que no modificarà els termes ja pactats.
Johnson, el favorit, ha suggerit que no pagaria la factura d'eixida de la UE, d'uns 39.000 milions de lliures (44.000 milions d'euros), si no hi ha canvis en les condicions del divorci.
Aquest dijous hi haurà noves rondes de votacions, fins que tan sols queden dos aspirants, que se sotmetran llavors a una elecció entre els afiliats de la formació britànica. El guanyador es coneixerà durant la setmana del 22 juliol.
Més llegit
-
Una caiguda mundial en el núvol d'Amazon provoca fallades massives en diverses plataformes i els pagaments amb targeta
-
La Fúmiga no farà més concerts de comiat al Roig Arena i al Palau Sant Jordi
-
Assalt en el Museu del Louvre: encaputxats roben nou joies de la col·lecció de Napoleó i l'emperadriu Josefina
-
Dos accidents multipliquen els embossos habituals en hora punta amb congestions a l'accés a València des de l'A-7 i la V-30
-
Consum obri un expedient sancionador a una promotora de festivals per pràctiques abusives
-
Un comerciant convertix la cara d’un lladre en xapes que s’esgoten en hores a València