Un mort i vaga general després de l'entrada de dues dones al temple hindú Sabarimala
Després d'aquesta fita contra el masclisme religiós, es registraren manifestacions violentes en localitats del sud de l'Índia.
Diverses localitats de l'estat de Kerala, al sud de l'Índia, estan en vaga com a protesta per l'entrada de dues dones considerades "impures", en edat de menstruar, en el temple hindú Sabarimala. Després d'aquesta fita contra el masclisme religiós, s'han registrat manifestacions violentes en les quals ha mort almenys una persona.
En la matinada del dimecres dues dones accediren al santuari escortades per diversos agents de l'orde, les primeres des que el setembre passat el Tribunal Suprem va alçar la prohibició d'entrada que hi havia sobre les dones de 10 i 50 anys. Aquesta entrada va desencadenar diverses protestes en almenys tres districtes de l'estat, les quals van causar la mort d'un militant del partit nacionalista hindú en la localitat de Pandalam, segons va indicar una font de la Policia de Kerala que va demanar l'anonimat.
Per la seua banda, el cap de govern de Kerala, Pinarayi Vijayan, va detallar en roda de premsa que, fins al moment, els manifestants han destruït set vehicles policials, 79 autobusos i han atacat 39 membres de les forces de seguretat i dels mitjans de comunicació, en la seua majoria dones.
En els últims mesos, desenes de dones han intentat sense èxit realitzar el pelegrinatge al temple hindú, frustrades per centenars de devots i manifestants de grups d'extrema dreta hindú.
Més llegit
-
Fins a tres accidents embossen l'accés i eixida de València per l'A-3, la CV-30 i la V-30
-
El TRAM d’Alacant recupera la circulació entre Hospital Vila i Benidorm després de les obres de duplicació de via
-
Educació anuncia un decret per a reforçar l'autoritat del professorat a les aules
-
La Comunitat Valenciana encapçala la xifra de pisos d’Airbnb sense llicència que ha provocat la sanció del Ministeri de Consum
-
L’exsecretari de Presidència diu que no va dissuadir Pradas del confinament, sols li va aconsellar que consultara amb l’advocacia
-
L'Aemet anticipa un hivern més calorós en què el comportament de les pluges és una incògnita