El sud-est del Brasil arriba 169 morts en l'episodi de pluges més intens en un segle
Els equips de rescat busquen més de 126 persones entre el fang i els enderrocs
El sud-est del Brasil pateix les precipitacions més intenses en un segle. El fort temporal de pluja ha devastat part de la ciutat de Petrópolis, a l'estat de Rio de Janeiro, i ja ha causat 169 persones mortes i prop de 200 ferides. Almenys 126 més continuen desaparegudes. La cerca s'està fent en condicions extremadament difícils per la pluja constant, les inundacions, els més 775 corriments de terra reportats, les pluges constants i la poca visibilitat per la boira.
De moment, 24 persones han sigut rescatades amb vida dels enderrocs, així com més de 200 animals domèstics, segons fonts oficials. Aquests rescats, juntament amb el naixement d'una xiqueta en una escola habilitada com a refugi, s'hi celebren com un esdeveniment enmig de la desolació.
Aquest diumenge les autoritats municipals han recomanat als 300.000 habitants de la ciutat no eixir de casa, llevat de casos d'"extrema necessitat", per a facilitar la neteja de les vies, convertides en un autèntic fangar, i poder normalitzar el trànsit.
En aquest procés s'han retirat més de 300 vehicles dels carrers de la ciutat, que es van ser arrossegar durant la tempesta.
Més llegit
-
El president de la Cambra de Comerç d'Alacant queda en llibertat amb càrrecs
-
Vota per la Gaiata millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Detenen una veïna de Chiva per botar-li foc a la parella mentre dormia
-
L'Ajuntament de València demana a Renfe que avale amb un informe de la Policia Nacional l'arribada dels trens a l'estació del Nord
-
Vota per la Gaiata infantil millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Els trens de Rodalia no arribaran a València abans de les mascletaes, però es programaran més combois en les hores prèvies