Salvini serà jutjat pel segrest de 150 persones migrades a l'Open Arms
L'exministre de l'Interior italià, del partit ultradretà Lliga Nord, va bloquejar l'arribada d'un vaixell de rescat durant més de vint dies l'agost de 2019
El líder del partit d'extrema dreta Lliga Nord, l'exministre italià de l'Interior Matteo Salvini, serà jutjat pel Tribunal de Palerm per un presumpte delicte de segrest de persones en el cas Open Arms. El polític ha sigut acusat de bloquejar en la mar durant més de vint dies vora 150 persones migrades rescatades per l'organització l'agost de 2019.
El juí se celebrarà a partir del 15 de setembre, segons han informat mitjans locals, d'acord amb la decisió d'un jutge d'acceptar la demanda de Fiscalia de processar Salvini, tot i que la defensa de l'extitular de l'Interior va al·legar que la responsabilitat era compartida per tot el govern.
L'odissea de les persones rescatades va acabar la nit del 20 d'agost de 2019, quan la Fiscalia italiana va permetre que desembarcaren les 83 que quedaven a bord, ja que moltes havien sigut evacuades i fins i tot s'havien llançat a l'aigua per a arribar a la costa nadant.
El líder de la Lliga Nord ha apel·lat a l'article 52 de la constitució italiana, "la defensa de la pàtria és el deure sagrat del ciutadà", per a defendre les seues accions.
Pel que fa a l'Open Arms, ha celebrat la decisió judicial a les xarxes i han defés la seua tasca al Mediterrani.
Salvini té un altre procés semblant obert a la ciutat siciliana de Catània per bloquejar un vaixell militar amb 131 persones migrades a bord en juliol de 2019, però dissabte passat la Fiscalia va demanar que s'arxivara la causa.
Més llegit
-
Les fortes tempestes provoquen diversos incendis per llamps i obliguen a desallotjar una festa a Torrent
-
Les devastadores inundacions de Texas deixen ja 52 víctimes mortals, 15 d'elles xiquets
-
Les arruixades donen una treva, però la calor extrema es manté a la Comunitat Valenciana
-
Vandalitzen la seu del PSPV a València
-
Avís groc per temperatures altes, vent i granissades en bona part de la Comunitat Valenciana
-
Dos detinguts per traficar amb una nova droga anomenada Alfa PHIP a València i Alcàsser