S'eleva la tensió al Pròxim Orient: els EUA confirmen un segon atac contra els houthis al Iemen
El president Biden adverteix que, per tal de protegir “el lliure flux del comerç internacional”, no dubtarà “a ordenar mesures addicionals”
Els Estats Units han llançat aquest divendres a la nit un altre atac militar per segon dia consecutiu contra els rebels houthis al Iemen, després de l'acció militar a gran escala realitzada en una missió conjunta amb el Regne Unit, segons ha confirmat el Comandament Central dels Estats Units (Centcom).
Aquests atacs addicionals han tingut un menor abast que els llançats el dia anterior i han estat dirigits a un radar utilitzat pels rebels, “un objectiu militar específic” per a degradar la capacitat dels houthis per a atacar vaixells, segons ha confirmat el Centcom.
Divendres de matinada, els rebels van disparar almenys un míssil balístic contra un vaixell comercial que navegava al mar Roig, en resposta al llançament de 73 bombardejos per part de les forces militars estatunidenques i britàniques contra les posicions militars houthis en diverses províncies del Iemen.
En aquesta ocasió, el Centcom no ha explicat si el segon dia d'accions militars contra els rebels ha sigut llançat en solitari pels EUA, o si ha comptat amb el suport d'altres nacions com va ocórrer amb els operatius militars de dijous. Amb tot, sí que ha advertit que aquests operatius no tenen res a veure amb les mesures preses per la coalició militar conformada per més de 20 nacions sota el nom d'operació Guardià de la Prosperitat, llançada a la fi de desembre.
Les dues accions formen part d'una forta escalada d'operatius militars per a detindre els atacs contra vaixells comercials al mar Roig, que segons la milícia rebel es fan en suport dels palestins pels bombardejos de l’estat d’Israel contra civils a Gaza.
Aquest divendres, milers de simpatitzants del moviment houthi es van manifestar per a denunciar els atacs aeris llançats pels EUA i la Gran Bretanya i en favor del poble palestí a diverses ciutats de la zona controlada pels rebels, especialment a la capital del país, Sanà.
Biden respon a les crítiques del Congrés
El lloctinent Douglas Sims, director d'operacions de l'Estat Major Conjunt estatunidenc, ha detallat aquest divendres que es van llançar atacs a 28 enclavaments en l'acció de dijous, secundada per deu països, "exclusivament dissenyats per a anar contra les capacitats que estan impedint la llibertat internacional de navegació", va afegir.
En aquesta línia, el portaveu del Consell de Seguretat de la Casa Blanca, John Kirby, ha informat que els EUA no busquen una guerra al Iemen contra els houthis i que la intenció del president, Joe Biden, és rebaixar la tensió a la regió.
Biden, que va ser criticat per no haver avisat el Congrés dels EUA de l’atac aeri llançat dijous, ha enviat aquest divendres una carta al Poder Legislatiu abans del bombardeig i ha advertit que, per tal de protegir “el lliure flux del comerç internacional”, no dubtarà “a ordenar mesures addicionals”.
Més llegit
-
Huit valencians especialitzats en emergències volaran cap a Veneçuela este dissabte
-
À Punt retransmet la gran Entrada de Moros i Cristians de Benissa
-
Educació i els sindicats de la concertada acorden implantar la jubilació parcial del professorat
-
Insults, maltractament físic, amenaces i falta de menjar: les acusacions dels fills de l’exmilitar i l'entrenadora de futbol Patricia Campos
-
El Consell prorroga fins al 31 de desembre la reducció dels preus del transport públic
-
Les campanes restaurades de l'església de l'Assumpció de Dénia es deixen vore a peu de carrer
Més vist
Més escoltat
-
26.06.2026 | El Museu Camilo Sesto d’Alcoi obri les seues portes al públic
-
26.06.2026 | Mario Amorós i la vida de Miguel Hernández
-
26.06.2026 | ContrÀpunt
-
27.06.2026 | La música dels vestidors
-
27.06.2026 | Els partits de la nostra vida | Ascens del Levante UD 2003-2004
-
26.06.2026 | “Cabaret”, el gran musical immersiu de la temporada arriba a València