Les protestes dels Jupetins Grocs a França continuen debilitant-se
Tot i que la jornada ha transcorregut amb calma, les forces de l’orde han detingut 109 persones.
La sisena jornada de protesta a França del moviment dels Jupetins Grocs ha accentuat la tendència a la baixa que ja va registrar el passat cap de setmana. Com a novetat, aquest dissabte s’han produït bloquejos en diversos passos fronterers, com ara el d’Espanya a la Jonquera.
A París, centre neuràlgic de les protestes més tenses de les últimes setmanes, s’han comptabilitzat vora 2.000 manifestants, enfront de les 4.000 de dissabte passat. A tot el país, l’estimació ha sigut de 24.000 persones, que contrasten amb les 33.500 que eixiren al carrer la passada setmana.
Les forces de l’orde han hagut d’intervindre menys que en les setmanes anteriors, encara que han fet 109 detencions. Entre les persones detingudes es troba el jove camioner Eric Drouet, considerat com un dels líders de facto del moviment, perquè portava, suposadament, un arma prohibida.
La capital francesa es troba en plena temporada nadalenca i ha viscut una jornada molt menys tensa que la d’altres dissabtes, quan les manifestacions van acabar en arrests massius, actes vandàlics i destrosses quantioses en el mobiliari urbà.
Més llegit
-
Estos són els radars que més multes posen a la Comunitat Valenciana
-
La Guàrdia Civil carrega contra un grup de joves d'origen marroquí en la quarta nit d'aldarulls a Torre Pacheco
-
El granís arrasa 5.000 hectàrees de cítrics i deixa pèrdues superiors als 22 milions només a la Plana Baixa
-
Un detingut a Guipúscoa per la implicació en l'agressió a un home a Torre Pachecho
-
La inflació valenciana escala fins al 2,6% el juny per l'encariment de carburants i aliments
-
El PAI del Grau preveu més de 3.200 vivendes i 160.000 m² de zones verdes entre l'avinguda de França i l'Albereda de València