La primera ministra escocesa proposarà un altre referèndum d'independència
Ha anunciat davant el Parlament regional que pretén fer-lo abans que acabe la legislatura.
La ministra principal d'Escòcia, Nicola Sturgeon, ha anunciat la seua intenció de convocar un segon referèndum d'independència del Regne Unit "abans que acabe la legislatura", és a dir, abans de les eleccions regionals previstes per a 2021.
Sturgeon ha afirmat que, amb la situació en la qual es troba el Regne Unit davant el Brexit, es tracta de la "única forma de protegir els interessos d'Escòcia" per a, així, salvaguardar el lloc de la regió a Europa. De fet, en l'última votació el 62% va estar a favor de continuar en la Unió Europea.
Perquè puga celebrar un referèndum, semblant al que es va convocar en 2014 i que es va saldar amb el 55% en contra de la separació, el govern escocés necessita l'aprovació de l'executiu britànic, que ja ha descartat donar la seua autorització. No obstant això, Sturgeon ha argumentat que la seua formació "va ser elegida" com a primera força en 2017 amb el "mandat" de perseguir la independència, una elecció, que compta amb "una majoria en aquesta Cambra".
Més llegit
-
Vota per la Gaiata millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Detenen el president de la Cambra de Comerç d'Alacant per presumpta corrupció
-
Detenen una veïna de Chiva per botar-li foc a la parella mentre dormia
-
Vota per la Gaiata infantil millor il·luminada – Magdalena 2026
-
L'Ajuntament de València demana a Renfe que avale amb un informe de la Policia Nacional l'arribada dels trens a l'estació del Nord
-
Pólvora, música i llum per a coronar el Chaplin que crida a la pau des de la falla municipal