Portar ajuda als afganesos, el gran repte dels governs i les ONG abans que arribe el fred
Fan falta urgentment 200 milions de dòlars perquè hi arriben aliments i per a distribuir-los entre la població
Portar ajuda als afganesos a pesar dels talibans és el dilema de molts governs i ONG que veuen que cada dia hi ha més problemes per a alimentar la població.
L'ONU ha pogut reprendre els vols a Kabul per a portar treballadors i subministraments del Programa Mundial d'Aliments. Fan falta urgentment 200 milions de dòlars perquè hi arriben aliments i per a distribuir-los abans que la neu tanque els ports de muntanya.
Ara mateix la carn, els lactis i els vegetals han desaparegut de la dieta de la majoria de la població i, segons conta el responsable del programa d'aliments de l'ONU , David Bayle, cada dia hi ha més pares i mares que es priven de menjar perquè puguen fer-ho els fills.
"Portar ajuda als afganesos és un dels principals motius per a tindre contacte amb els talibans, cosa que no significa reconéixer el seu govern". Així ho ha afirmat el cap d'Afers Exteriors de la Unió, Josep Borrell, davant de l'Europarlament, mentre a Kabul un portaveu del govern talibà es queixava que tot i haver ajudat els Estats Units amb les evacuacions, aquests mantenen congelada l'ajuda financera.
Per la seua banda, el ministre d'Afers Estrangers, Unió Europea i Cooperació, José Manuel Albares, ha aconseguit el suport de Qatar, un país amb bones relacions amb els talibans, per a evacuar els col·laboradors afganesos que encara no n'han pogut eixir.
Més llegit
-
Més de 35.000 persones inunden els carrers de València en una manifestació multitudinària per l'educació pública
-
Més de 1.200 membres dels equips directius de centres amenacen amb dimissions en bloc en un manifest conjunt
-
Els set eixos de la proposta que la Conselleria d'Educació ha posat damunt de la taula
-
Descens tèrmic acusat i tempestes al sud del Xúquer i a les comarques del sud
-
La manifestació dels docents i la protesta dels taxistes amenacen de col·lapsar València este divendres
-
La reunió entre Educació i sindicats acaba sense acord després de vora cinc hores i se citen a continuar negociant dilluns
Més vist
-
FOTOGALERIA | La manifestació per l'educació pública col·lapsa el centre de València
-
14.05.2026 | Connexió CV
-
15.05.2026 | Informatiu migdia
-
15.0515.05.2026 | Les notícies del matí.2026 | Les notícies del matí
-
Analitzem amb un expert les probabilitats de salvació de l'Elx i del Llevant
-
14.05.2026 | La banda