La negociació de la COP26 s'allarga més enllà del termini previst
El president de la cimera assegura que queden "assumptes pendents" de consensuar de cara a un document final
Les negociacions per a aconseguir un acord en la Conferència de les Nacions Unides sobre el Canvi Climàtic (COP26) s'allargaran més enllà del termini previst per a la clausura, fixada per a aquest divendres. Asseguren que queden "assumptes pendents" de consensuar de cara a un document final.
Així ho ha confirmat el president del cimera del clima de l'ONU, l'exministre britànic Alok Sharma, que ha convocat un nou ple per a comprovar si s’han acostat posicions. Després d'això, espera presentar un esborrany de text revisat que confia que puga aprovar-se aquesta mateixa nit.
"Espere que puguem trobar solucions als assumptes pendents i la meua intenció és publicar versions netes dels textos pertinents més tard perquè les parts puguen avaluar-los acuradament i, en última instància –espere– adoptar-los aquesta nit", ha declarat.
Les 197 parts que participen en la COP26 tracten d'acordar mesures per a limitar a 1,5 graus el calfament global aquest segle sobre nivells preindustrials, que han d'acompanyar-se amb suport financer per als territoris en vies de desenvolupament que més pateixen els efectes del canvi climàtic sense haver-lo instigat.
La presidència britànica ha difós un esborrany d'acord final que ha generat reaccions enfrontades. Mentre que alguns analistes veuen un text més equilibrat entre les exigències de reducció d'emissions i les propostes de finançament als països pobres, les ONG ecologistes lamenten que les referències a la fi dels hidrocarburs hagen quedat diluïdes en aquest document enfront d'un altre publicat el passat dimecres.
Més llegit
-
Martínez Mus estrena la vicepresidència segona, que deixa Gan Pampols, demanant una reunió a la comissionada per a la reconstrucció
-
Convocades les oposicions per a cobrir 1.959 places de mestres, que per primera vegada s'iniciaran al setembre
-
Un accident a la pista de Silla i un altre a l’A-7 col·lapsen les variants de València
-
PP i Vox inicien els contactes per a buscar relleu en la presidència de la Generalitat
-
L'ocupació remunta i marca nou rècord a l'octubre a pesar del repunt lleu de l'atur, amb 742 parats més
-
Carlos Mazón presenta la dimissió com a president de la Generalitat: "Ja no puc més"