Nagasaki urgeix al desarmament nuclear en el 74 aniversari del bombardeig
La commemoració de la tragèdia, que va causar la mort de 74.000 persones, arriba pocs dies després que els EUA trencaren l'acord nuclear.
La ciutat japonesa de Nagasaki ha commemorat el 74 aniversari del bombardeig atòmic amb una cerimònia que ha recordat les víctimes i que ha servit perquè les autoritats locals demanen al Japó, als Estats Units i a Rússia unir-se al tractat antinuclear de l'ONU.
El moment central de la cerimònia ha coincidit amb l'hora exacta en què la bomba Fat man va esclatar sobre la ciutat el 9 d'agost de 1945, i s'ha guardat un minut de silenci acotat pels tradicionals tocs de la Campana de la pau. L'atac nuclear executat pels Estats Units va ser el segon de la història, després del que va arrasar tres dies abans una altra ciutat japonesa, Hiroshima, fet que va causar la mort d'unes 74.000 persones.
L'alcalde de Nagasaki ha demanat als Estats Units, a Rússia i al govern japonés "assumir les seues responsabilitats" i ratificar el tractat sobre la prohibició d'armes nuclears signat per 122 països en 2017, en què no estan presents les potències atòmiques i els seus aliats. Per la seua part, el primer ministre ha afirmat que el Japó "farà tots els possibles per a aconseguir un món lliure d'armes nuclears en què impere la pau".
Els aniversaris dels bombardejos d'Hiroshima i Nagasaki s'han celebrat pocs dies després que els Estats Units es retiraren formalment del tractat per a l'eliminació dels míssils nuclears de curt i mitjà abast, i d'acusar Moscou d'incomplir-lo. El tractat, el van signar en 1987 l'antiga URSS i els Estats Units per a contindre l'escalada armamentística de la guerra freda, i es va considerar clau per a posar fi al conflicte.
Més llegit
-
El virulent incendi de Tarragona ja devora 2.900 hectàrees i obliga a confinar 18.000 persones
-
Màximes a la baixa i possibilitat de pluges a la vesprada i nit al litoral de la Comunitat Valenciana
-
El fang acumulat al pantà de Forata retarda el desembassament controlat
-
La fumeguera de l'incendi de Tarragona arriba fins a la Marina i el Baix Segura
-
Previsió de tempestes fortes al litoral de Castelló dimecres
-
Vicent Penadés (Caixa Ontinyent): "La bambolla immobiliària vindrà segur, però no d'ací a dos o tres anys"
Més vist
Més escoltat
-
07.07.2025 | Línia de fons
-
07.07.2025 | 90 minuts
-
07.07.2025 | El documental 'Espías del Káiser. Submarinos en las costas valencianas'
-
07.07.2025 | “Fil d’Irene”: Rocío Jurado i Raffaella Carrà, dos dones artistes i valentes
-
04.07.2025 | Cap de setmana carregat d’activitats a la Comunitat Valenciana
-
07.07.2025 | Queda't amb mi | Tercera Part