Myanmar rebutja la resolució internacional d'investigar l'èxode rohingya
La Cort Penal Internacional ha conclòs que els crims de 2017 es van cometre a Bangladesh.
El govern de Myanmar, l’antiga Birmània, ha rebutjat aquest dissabte la resolució de la Cort Penal Internacional (CPI) que estableix que el tribunal pot investigar la suposada deportació de la minoria musulmana rohingya i l’ha qualificada d’“irregular”. "Myanmar rebutja absolutament la decisió, resultat d’un procediment erroni i amb una base legal dubtosa", ha assegurat l’Oficina de la Presidència en un comunicat.
Així, el govern ha insistit en el fet que no té l’obligació de respectar la decisió del tribunal perquè no va formar part del tractat que en va establir la fundació, l’Estatut de Roma. Amb tot, la CPI ha conclòs que els crims de 2017 contra la població de l’estat de Rakhine es van cometre en territori de Bangladesh, país que va ratificar el text.
En aquest sentit, el comunicat oficial afirma que la decisió del tribunal és “resultat de la mala fe, d’irregularitats processals i d’una falta general de transparència”.
Més llegit
-
Detenen un xurrer i el fill per agredir sexualment una treballadora
-
Vota per la Gaiata millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Bernabé proposa a Catalá una reunió pel problema dels trens en la mascletà i l'alcaldessa insta Renfe a proposar les solucions
-
Pérez Llorca anuncia un pla per a usar sòl dotacional en desús per a construir 120.000 vivendes
-
Més pluges a la Safor i la Marina abans que es retire la borrasca
-
Carmen Gil, mare de la fallera major de València: "Com Carmen diu que ella és una fallera de Plantà, tinc ganes d'estos dies"
Més vist
-
10.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - Pirotècnia Crespo
-
11.03.2026 | Mascletà Magdalena - Pirotècnia Hermanos Ferrández
-
10.03.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
GALERIA | Visita totes les gaiates de les Festes de la Magdalena del 2026
-
10.03.2026 | Especial Falles: Prèvia de la mascletà
-
10.03.2026 | Informatiu migdia