L’ambaixador dels EUA davant la UE assegura que va pressionar Ucraïna per indicació de Trump
El diplomàtic afirma que el president dels Estats Units va condicionar l’ajuda militar a Kíev a canvi d’investigar Biden.
Les sessions d’audiències públiques en el procés de destitució (impeachment) del president dels Estats Units, Donald Trump, han continuat aquest dimecres amb la compareixença d’una figura clau, l'ambaixador davant de la Unió Europea Gordon Sondland. El diplomàtic ha assegurat que va pressionar Kíev perquè investigara l'empresa gasística on treballava el fill de l'exvicepresident i possible rival electoral Joe Biden per orde de Trump.
A més, Sondland ha afirmat que Trump va ordenar, a través del seu advocat Rudy Giuliani, un quid pro quo amb Ucraïna, de manera que condicionava l’ajuda militar al país a una investigació sobre la família de Biden.
Durant la sessió ha reconegut, a més, l'existència d’un "canal paral·lel" que va redefinir la política de Washington cap a Ucraïna. Estava format per ell, el secretari d'Energia, Rick Perry, i l'enviat especial per a Ucraïna, Kurt Volker, un eix conegut com "els tres amics" que, seguint ordes de Trump, coordinava la política cap a Kíev amb Giuliani.
"El secretari Perry, l'ambaixador Volker i jo treballàvem amb el senyor Rudy Giuliani en assumptes d'Ucraïna sota la direcció expressa del president dels Estats Units", ha assenyalat
Aquestes afirmacions han agafat per sorpresa el Partit Republicà, ja que esperaven que el testimoni de Sondland protegira els interessos de Trump.
La Cambra de Representants busca determinar si Trump va bloquejar de manera intencionada el lliurament d'ajuda militar de 400 milions de dòlars a Ucraïna per a obtindre una investigació de Kíev sobre Biden i els negocis del seu fill Hunter al país.
Més llegit
-
L'assassí confés va demanar al logopeda revisar les càmeres per si havien gravat una suposada agressió sexual al xiquet
-
El Consell anuncia noves rebaixes fiscals generals d'especial intensitat per a les rendes entre 32.000 i 72.000 euros
-
Lydia Rodríguez abandona Presuntos Implicados entre acusacions de "control extrem", "maltractaments" i "falta de companyonia"
-
Investiguen l'assassinat a navallades d'un home en una baralla als afores d'Aldaia
-
Culmina la renovació de l’AVL: estos són els set nou acadèmics que vetlaran pel valencià
-
Competència investiga Bankinter, Santander, BBVA, Unicaja, CaixaBank i Sabadell per les hipoteques a tipus fix