Guterres: “L'ONU fa tots els possibles per a evacuar els civils de Mariúpol”
Zelenski assegura que creu que és possible desbloquejar Azovstal perquè el seu país està disposat a negociar
El secretari general de l'ONU, António Guterres, ha afirmat aquest dijous que l'ONU fa “tots els possibles” per a evacuar els civils de la planta metal·lúrgica d’Azovstal, a la ciutat ucraïnesa de Mariúpol, on es troben refugiades unes 1.000 persones al costat d'uns 2.000 soldats ucraïnesos.
“Fem tots els possibles perquè es faça realitat. La meua primera i única prioritat són les persones que pateixen i que han de ser rescatades”, ha dit en una roda de premsa després de reunir-se amb el president ucraïnés, Volodímir Zelenski.
Guterres ha destacat que va mantindre unes intenses converses amb Zelenski per a fer realitat l'evacuació de Mariúpol, encara que ha descartat parlar de terminis concrets.
El cap de l'ONU ha parlat de corredors humanitaris eficaços, cessaments de les hostilitats en l'àmbit local i passos segurs per a civils i rutes de subministrament, ja que “el poble de Mariúpol està desesperadament necessitat”.
Ucraïna està oberta a negociar
Per la seua part, Zelenski ha assegurat que creu que és possible un resultat exitós en el desbloqueig d’Azovstal perquè, assegura, Ucraïna està oberta a mantindre negociacions immediates per a evacuar-ne la població i per a l'aplicació urgent dels acords aconseguits.
També esperen un tracte humà per a aquestes persones per part de Rússia i ha subratllat que "esperen que aquesta part de la missió del secretari general siga eficaç", ha subratllat.
També ha denunciat que, malgrat les promeses del Kremlin, l'acereria continua sent objecte de brutals bombardejos de l'Exèrcit rus.
Guterres també ha subratllat que l'ONU està “compromesa a l'hora d'ajudar al poble ucraïnés en aquesta dramàtica situació”.
El portugués s’ha mostrat disposat a intensificar la tasca de l'ONU en aquest país, però ha recordat que "Ucraïna té un Govern i que el paper de l'ONU no és reemplaçar el govern, sinó ajudar-lo en les seues accions".
Més llegit
-
Mazón va acompanyar la periodista Maribel Vilaplana a les 18:45 hores del 29 d'octubre a un aparcament
-
La Diputació de València acusa Josep Maria Àngel d'estafa per falsificar un títol universitari
-
Els bombers rescaten tres persones en operacions aèries a Ontinyent, la Casella d’Alzira i Simat de la Valldigna
-
Mor José Manuel Ochotorena, mític porter del València
-
La tardor entra de ple amb una davallada tèrmica generalitzada i acompanyada de fort vent al nord de Castelló
-
Tensió a les portes de la Facultat de Filologia de València per la convocatòria de l'ultra Vito Quiles
Més vist
-
26.10.2025 | Entrada de bous i cavalls de Cheste
-
26.10.2025 | Mitja Marató Valencia Trinidad Alfonso Zurich 2025
-
Valencians al món | Llac de Constança
-
La dotzena manifestació per la dimissió de Mazón, en imatges
-
L'altra cara de la mitja marató: la victòria dels modestos
-
26.10.2025 | Crònica de la reconstrucció