El francés en estat vegetatiu Vicent Lambert troba la mort digna
El pacient tetraplègic ha sigut desconnectat de les màquines que el mantenien amb vida després d'anys de batalla judicial.
El pacient tetraplègic francés Vincent Lambert, que duia en estat vegetatiu des de fa més d'una dècada, ha mort aquest dijous, nou dies després que l'equip mèdic de l'hospital de Reims iniciara el protocol per a retirar-li l'alimentació i la hidratació artificials. Tenia 42 anys.
El seu cas s'havia convertit a França en símbol del debat sobre la mort digna i mantenia enfrontada la pròpia família: els seus pares, catòlics fervents, han lluitat perquè continuaren tractant-lo, mentre que la seua dona i tutora legal, Rachel Lambert, era contrària a l'acarnissament terapèutic.
Després d'anys de batalla judicial davant l'absència de testament vital que reflectira la voluntat del pacient, els pares, Viviane i Pierre, acceptaren dilluns la seua mort com un fet inevitable i van anunciar que no anaven a presentar nous recursos que retardaren novament el procés.
Més llegit
-
Sánchez respon a Trump: “La nostra postura es resumix en un ‘No a la guerra’”
-
Reobri l'AP-7 en direcció a València, però continua tallada a Alcalà de Xivert en direcció a Barcelona
-
Els últims afusellaments del franquisme i un homenatge a Ronsard: així són els versos inèdits d’Estellés
-
El pas de Regina deixarà pluja dèbil a les comarques centrals i al nord, vent de gregal al sud i pols en suspensió
-
Pluja més forta i continuada per a dijous
-
Trump anuncia que tallarà tot el comerç amb Espanya perquè "és un soci terrible"
Més vist
Més escoltat
-
03.03.2026 | 90 minuts
-
03.03.2026 | "Psicologia", amb Lorena Gascón | Cinema i trastorns mentals: entre realitat i ficció
-
03.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
03.03.2026 | Cadena de valor | Els efectes econòmics del conflicte a l’Iran arriben a la Comunitat Valenciana
-
03.03.2026 | ContrÀpunt
-
03.03.2026 | Les notícies del migdia