Espanya i el Marroc acorden intensificar la cooperació en control de fronteres i devolució de migrants
Durant la cimera de Rabat, els dos països aborden l'increment de la cooperació policial en la lluita contra el terrorisme, el crim organitzat i les màfies
Espanya i el Marroc han arribat a un acord en matèria migratòria per a “intensificar la cooperació en el control de fronteres, la readmissió d'immigrants en situació irregular i la lluita contra les màfies que trafiquen amb persones”. Així ho han establit els ministres de l'Interior espanyol, Fernando Grande-Marlaska, i l'homòleg marroquí, Abdelouafi Laftit, aquest dijous en el marc de la Reunió d'Alt Nivell (RAN).
Aquesta fórmula de cooperació ja va fer reduir les entrades irregulars a Espanya en un 25% l'any 2022, quantitat que arriba al 69% des del principi de l'any. “La immigració irregular constitueix un desafiament comú per a Espanya i el Marroc”, ha subratllat Marlaska.
S'ha afermat també la cooperació policial en la lluita contra el terrorisme, un àmbit on s’han desenvolupat 22 operacions conjuntes, amb 105 detinguts en els últims huit anys. A més, han tractat l'increment de la cooperació policial en la lluita contra el crim organitzat, especialment contra les organitzacions de narcotràfic, les trames financeres i de blanqueig que sustenten aquestes màfies.
En matèria de seguretat viària s'ha avançat en la modificació de l'acord de bescanvi de permisos de conduir, que facilitarà la tramitació de les acreditacions dels conductors professionals. Promouran, a més, un cim anual hispano-marroquí sobre seguretat viària, de presidència i ubicació rotatòries.
En l'àmbit de la protecció civil, han acordat augmentar l’atenció a la prevenció de riscos, formació i intercanvi de coneixements i bones pràctiques en la gestió d'emergències.
Per la seua part, el ministre d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá, ha signat dos memoràndums d'entesa per a intercanviar coneixements sobre gestió migratòria i integració, amb focus especial en col·lectius com dones, xiquets, joves i víctimes de tràfic o de violència. Així, les parts intercanviaran informació sobre les seues necessitats per a orientar la formació dels joves, i s'establirà un programa de suport a estudiants quan acaben la formació en sectors estratègics per a tots dos països.
També s'han compromés a treballar per a posar en marxa un marc de referència per tal d'identificar i desenvolupar nous projectes d'integració vertical, ha informat el Ministeri d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions.
Més llegit
-
Una investigació de la UV troba una trentena d'agents infecciosos en la zona dana, tots patògens per als humans
-
Sánchez diu que no "tirarà la tovallola" després de dir que és un polític net i Feijóo li demana que torne el botí i convoque eleccions
-
Controlat l'incendi a l'avinguda del Port de València amb almenys setze ferits per inhalació de fum
-
El Consell autoritza d’urgència obrir les comportes de l’Albufera per a millorar l’aigua i abaixar la temperatura
-
Atenció a les pluges localment fortes de dimecres
-
Mor un home de 53 anys per colp de calor a la província d'Alacant
Més vist
Més escoltat
-
08.07.2025 | Línia de fons
-
08.07.2025 | 90 minuts
-
08.07.2025 | Inma Coma, cátedra IAvis a l’ETSE
-
08.07.2025 | Queda't amb mi | Primera Part
-
07.07.2025 | El documental 'Espías del Káiser. Submarinos en las costas valencianas'
-
08.07.2025 | La ciència de la longevitat, una guia sobre com viure millor mentre envellim.