Primer dia de confinament a Àustria: així ho viu l'estudiantat valencià
Només el 66% de la població està vacunada en un país que s’ha convertit en la zona zero de la Covid a Europa
Aquest dilluns ha entrat en vigor el confinament de tota la població a Àustria. Allí s’ha vacunat només el 65,7% de la ciutadania amb la pauta completa i es registra una mitjana diària de 14.000 contagis. De fet, és en aquests moments la zona zero de la Covid a Europa.
À Punt ha parlat amb l'estudiantat valencià que està desplaçat a aquest país i que està vivint hui el primer dia de confinament, que qualifiquen de flexible. Diuen que la restauració i els comerços no essencials estan tancats, però sí que permeten anar a la universitat, a la biblioteca o fins i tot reunir-te amb un amic.
La incertesa s'ha instal·lat en un país amb una de les taxes més baixes d'Europa Occidental, una circumstància que està provocant una fractura social preocupant. L’estudiantat valencià assegura que el confinament es veia vindre. “Hi havia aglomeracions en establiments, les discoteques estaven plenes”, diuen.
Més llegit
-
Mor una dona de 54 anys a la piscina municipal de Mislata
-
Els banyistes es troben amb un escaló de metre i mig vora mar a la platja de Motilla, a Sueca
-
La calor posarà este dissabte la Comunitat Valenciana en avís groc entre un total de nou comunitats que estan en avís
-
La calor extrema pot accelerar el desgast del cotxe i augmentar les avaries
-
Lleó XIV ret homenatge a Lampedusa als migrants morts al Mediterrani
-
El Museu de Belles Arts de València redescobrix la figura de Rubens en una nova exposició
Més vist
Més escoltat
-
03.07.2026 | L'hora de la cultura | Maria Guillem i Antoni Ariño
-
03.07.2026 | Terra de bous
-
04.07.2026 | Fem banda
-
03.07.2026 | 'Alcoi, Art i Indústria': una mostra que explora la relació entre la creació contemporània i el patrimoni industrial.
-
03.07.2026 | Les notícies del migdia
-
03.07.2026 | 20 anys de l'accident de Metrovalència