Descobreixen a la Xina un dinosaure amb ales de rata penada
Aquesta nova espècie aporta informació fins ara desconeguda sobre l’evolució dels dinosaures.
Un article publicat en la revista científica Nature ha revelat l’existència d’una nova espècie de dinosaure. L’estudi, l'han realitzat paleontòlegs de l’Acadèmia de Ciències xinesa, i segons explica, el dinosaure tenia plomes i ales semblants a les de les rates penades.
L’espècie s’anomena Ambopteryx longibrachium, i hauria habitat a la Terra fa uns 163 milions d’anys. Els experts van trobar el fòssil a la província de Liaoning, a l’est del país. Molt prop d’aquella zona, a Hebei, l’any 2007 ja es van trobar restes d'un altre exemplar de dinosaure molt similar i el van batejar amb el nom de Yi qi, que significa 'ala estranya'.
Aquest estudi aporta informació fins ara desconeguda sobre com els dinosaures van evolucionar i com es van adaptar al vol. Segons el doctor Wang Min, és possible que els dinosaures que tenien plomes evolucionaren fins convertir-se en aus.
Més llegit
-
Una gestant subrogada de Mèxic, obligada a pagar 150 euros de pensió alimentària pel fill que viu amb son pare a Alacant
-
Una tempesta torrencial a Pego descarrega més de 100 litres esta matinada
-
La Generalitat activa la preemergència hidrològica per risc d'inundacions al baix Túria i el baix Xúquer
-
La Guàrdia Civil vigila la recol·lecció del raïm de taula del Vinalopó per a evitar els robatoris
-
L'anomenat "piròman del Saler" reconeix que estava a la zona en l'últim incendi, però nega ser l'autor del foc
-
Un veí de Rocafort, segrestat per un suposat grup terrorista a Burkina Faso