La covid deixarà de ser emergència nacional als EUA al maig
La declaració farà que la malaltia passe a tractar-se com a endèmica i es retarda fins a mitjan any per a evitar “el caos” en el sistema sanitari
La covid deixarà de ser una emergència nacional als Estats Units al maig. Així ho ha anunciat l'Oficina de Gestió i Pressupostos de la Casa Blanca.
L'administració nord-americana explica que el seu pla és estendre les actuals declaracions d'emergència nacional i d'emergència de salut pública, decretades el 2020 per l’aleshores president Donald Trump, fins al maig, quan se suspendran les dues.
Aquesta decisió suposa que el govern nord-americà passarà a tractar la covid com una malaltia endèmica. La Casa Blanca argumenta que aquest període de gràcia fins a maig evitarà el "caos i incertesa en el sistema sanitari" que es produiria en cas de prosperar una iniciativa dels republicans en la Cambra Baixa que contempla el cessament immediat de les declaracions.
Així, si bé al desembre el Congrés ja va determinar que les mesures addicionals que formaven part de la declaració d'emergència, com el finançament addicional per als estats, s'anirien desmantellant a poc a poc, la iniciativa dels conservadors les tallaria radicalment.
Un altre argument que apunta l’administració per a mantindre fins al maig les declaracions d'emergència és que la seua suspensió immediata suposaria la fi del títol 42, una controvertida norma sanitària que permet expulsions en calent de migrants a la frontera.
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Detingut a Ontinyent el principal sospitós de la desaparició d'un empresari de Bocairent
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
L'autovia Torrent-València reobri al trànsit després de reconstruir el pont esfondrat el 29-O
-
La valenciana Rebeca Torró, nova secretària d'Organització del PSOE