El Constitucional d’Alemanya posa en dubte la legalitat del programa de compra de deute del Banc Central Europeu
En tres mesos el Bundesbank ha de deixar de comprar bons del govern, si abans el BCE no demostra la necessitat d’eixes adquisicions.
El Tribunal Constitucional d’Alemanya ha posat en dubte la legalitat del programa de compres de deute del Banc Central Europeu (BCE). Així, considera que l’entitat s’ha excedit en les seues atribucions i que aquest programa té un abast desproporcionat.
El veredicte dictamina que en tres mesos, el Bundesbank ha de deixar de comprar bons del govern, si abans el Banc Central no demostra la necessitat d’aquestes adquisicions. La sentència no afecta els 750.000 milions de l’últim programa de compres que van aprovar el Banc Central i la Comissió Europea per a fer front a l’emergència del coronavirus. Tot i això, la decisió ha portat la incertesa als mercats.
El BCE convoca una reunió d’urgència del Consell de Govern
Després d’això, el Consell de Govern del BCE mantindrà una reunió extraordinària “per a informar a tots els governadors sobre el cas”. En aquest sentit, des del BCE han indicat que estan analitzant la sentència i la comentaran quan pertoque.
El Consell de Govern és el principal òrgan rector del BCE i està format pels sis membres del comité executiu de l’entitat, més els governadors dels bancs centrals nacionals dels 19 països de la zona de l’euro.
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Detingut a Ontinyent el principal sospitós de la desaparició d'un empresari de Bocairent
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
La valenciana Rebeca Torró, nova secretària d'Organització del PSOE
-
L'autovia Torrent-València reobri al trànsit després de reconstruir el pont esfondrat el 29-O