La Comissió Europea proposa suspendre els vols procedents del sud d'Àfrica per la nova variant de coronavirus
Diversos països, com el Regne Unit, Israel o Itàlia, comencen a blindar-se per a impedir l'entrada de viatgers de la regió sud-africana
La Comissió Europea (CE) ha proposat aquest divendres vetar el trànsit aeri procedent de països ubicats al sud d'Àfrica per a evitar l'expansió a Europa de la nova variant de Covid-19 detectada a la zona.
"La Comissió Europea proposarà, en coordinació estreta amb els estats membres, activar el fre d'emergència per a detindre el trànsit aeri des de la regió del sud d'Àfrica per la variant B.1.1.529" ha anunciat a través de Twitter la presidenta de la CE, Ursula von der Leyen.
La Unió Europea se sumaria així a les mesures que estan adoptant en cascada altres països, com ara el Regne Unit i Israel, per a blindar-se davant l'última variant sud-africana de coronavirus. La República Txeca, una de les nacions amb la incidència més elevada de Covid-19 a Europa, i Itàlia, són les últimes que han decidit prohibir l'entrada de viatgers que hagen passat en els últims dies per països del sud d'Àfrica.
Von der Layen únicament s'ha referit a la “regió del sud d'Àfrica” sense especificar a quins països afectaria el veto, ja que això hauria de decidir-se juntament amb els estats membres de la UE. Israel, per exemple ha suspés els vols procedents des de Sud-àfrica, Lesotho, Botswana, Zimbàbue, Moçambic, Namíbia i Swazilàndia.
Aquest dijous Sud-àfrica confirmava la detecció d'una nova variant del coronavirus, identificada com a B.1.1.529, que posseeix múltiples mutacions i que ha despertat "preocupació" entre la comunitat científica. L'impacte que tindrà en el desenvolupament de la pandèmia, tot i això, ha d'estudiar-se encara.
De moment s'han identificat casos d'aquesta variant a Sud-àfrica, Hong Kong (en un viatger procedent de la nació africana) i a la veïna Botswana, segons les dades proporcionades per l'Institut Nacional de Malalties Infeccioses de Sud-àfrica.
La B.1.1.529 presenta més d'una trentena de mutacions i algunes d'elles són, segons especialistes sud-africans, motiu de preocupació pel seu possible impacte en la transmissibilitat i per la potencial capacitat d'evadir la immunitat o protecció prèvia.
Més llegit
-
Rècord femení i èxit massiu a la Marató de València: Joyciline Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any
-
La Marató de València i un oratge estable repunten l'ocupació hotelera del pont de desembre
-
Tres morts per un colp de mar al sud de Tenerife en plena prealerta per fenòmens costaners
-
L'espanyola 'Sirat', nominada a millor pel·lícula internacional i millor banda sonora en els Globus d’Or
-
MAPA | L'estabilitat i les màximes per damunt dels 20 graus continuen fins a final del pont de desembre
-
Hugo Duro rescata un punt contra el Sevilla (1-1)