El Brasil allibera 3.190 treballadors esclaus durant el 2023, la xifra més alta en 14 anys
Els inspectors han imposat als infractors indemnitzacions i salaris per un valor de quasi l’equivalent a 2,4 milions d'euros
El Brasil va alliberar 3.190 persones durant l'any passat, que es trobaven en situació de treball esclau, després de fer 598 revisions en establiments urbans i rurals. La gran majoria, 302 persones, es trobava en finques dedicades al cultiu de café i altres 258 en finques de canya de sucre. Es tracta de la xifra més alta des de fa 14 anys, segons ha indicat el Ministeri de Treball i Ocupació del país. Els inspectors han imposat als infractors indemnitzacions i salaris per un valor que quasi arriba els 13 milions de reals (l’equivalent a 2,4 milions d'euros).
L’estat brasiler on més persones es van alliberar va ser Goiás, important per la producció de soja i dacsa, on hi havia fins a 739 esclaus; li segueix de prop Minas Gerais, amb 651 alliberats, conegut per la producció cafetera i làctia.
A principis de 2023, diverses empreses reconegudes de producció vinícola de la zona sud del país van haver de pagar set milions de reals en indemnitzacions (l’equivalent a 1,3 milions d’euros) per tindre treballadors que es trobaven en condicions d'esclavitud.
Els números de 2023 representen un fort increment respecte a 2022, quan van ser rescatades 2.575 persones en aquesta situació. L’expresident Jair Bolsonaro, que va governar entre 2019 i 2022, líder de la ultradreta i aliat de la poderosa indústria agropecuària, ha criticat en diverses ocasions el combat al treball esclau i infantil. El seu govern va reduir el pressupost destinat a les campanyes d'inspecció laboral de les finques rurals i d'altres empreses.
Més llegit
-
Els banyistes es troben amb un escaló de metre i mig vora mar a la platja de Motilla, a Sueca
-
Mor una dona de 54 anys a la piscina municipal de Mislata
-
Desmantellen una trama piramidal que operava des de Silla i va estafar més d’un milió d’euros a través d’un club fals d’inversors
-
El Sindicat d'Estudiants de València denuncia l'assalt de la seua seu pel regidor de Vox Juanma Badenas
-
L'Audiència Nacional imputa l'exparella d'Ábalos, Jessica Rodríguez, en el cas Koldo
-
Els bombers estabilitzen l'incendi de Bugarra i extingixen el de Monòver
Més vist
Més escoltat
-
03.07.2026 | L'hora de la cultura | Maria Guillem i Antoni Ariño
-
03.07.2026 | Terra de bous
-
03.07.2026 | 'Alcoi, Art i Indústria': una mostra que explora la relació entre la creació contemporània i el patrimoni industrial.
-
03.07.2026 | Les notícies del migdia
-
04.07.2026 | Els últims '90 minuts'
-
03.07.2026 | 90 minuts