Les autoritats sanitàries dels EUA aproven la vacuna de Pfizer contra el virus respiratori sincitial per als ancians
El virus està darrere d’entre 60.000 i 160.000 hospitalitzacions a l’any en el país, de les quals fins a 13.000 acaben en mort
Les autoritats sanitàries dels Estats Units han aprovat l’administració de la vacuna de Pfizer per a tractar el virus respiratori sincitial (VRS), que provoca una malaltia comuna i que tot i que causa símptomes lleus semblants als del refredat, pot acabar provocant infeccions pulmonars greus a pacients vulnerables, com els nadons, les persones majors o les que tenen determinades patologies.
De moment, l'Administració d'Aliments i Fàrmacs dels Estats Units (FDA, en anglés) ha aprovat administrar aquesta vacuna a pacients adults d'edat avançada.
La de Pfizer és la segona vacuna contra el VRS que la FDA ha aprovat en maig. La farmacèutica GlaxoSmithKline també va aconseguir la llum verda per a comercialitzar el seu sèrum per a tractar la malaltia en adults majors, segons recull The Hill.
Entre 60.000 i 160.000 persones majors de 65 anys són hospitalitzades cada any pel VRS als Estats Units. D’elles, entre 6.000 i 13.000 acaben morint a causa de la malaltia, segons The Hill.
A l'agost, Pfizer va anunciar que la seua vacuna tenia una efectivitat del 85% a l'hora de previndre casos greus de VRS en adults d'edat avançada.
A més de la vacuna per a majors, anomenada Abrysvo, la FDA també considera aprovar la vacuna de Pfizer per a dones embarassades amb la intenció de previndre els casos de VRS en nadons.
Més llegit
-
Buñol torna a submergir-se en la seua batalla de tomaques més internacional
-
Seguix en directe la retransmissió de la Tomatina 2025
-
Buñol es prepara per a llançar 120.000 quilos de tomaca en la seua cita més internacional
-
À Punt retransmet la correguda de la Fira de la Verema des de Requena
-
El fervor dels participants en la Tomatina: “És la meua primera vegada, però l’any que ve hi tornaré”
-
Una operació contra la immigració irregular a Alacant i tres províncies més deixa 14 detinguts