Almenys tretze presos morts en una brega a un centre penitenciari de l'Equador
Una rinya entre bandes al mateix presidi al maig va acabar amb 44 morts i 10 ferits
Almenys tretze persones han mort i dos més han resultat ferides en una rinya entre reclusos d'una presó de la ciutat de Santo Domingo de los Colorados, al centre de l'Equador i a dues hores i mitja de la capital, Quito, segons ha confirmat el Servei Nacional d'Atenció Integral (SNAI) a Persones Privades de Llibertat, la unitat penitenciària del país.
Les autoritats penitenciàries han aconseguit recuperar el control del centre penitenciari i la Fiscalia ha iniciat les investigacions sobre les víctimes mortals, algunes de les quals haurien sigut assassinades amb crueltat. En Twitter circulen imatges i informacions sobre algunes de les persones mortes, que mostren cossos desmembrats i decapitats.
Familiars de les víctimes asseguren que la baralla va començar en un pavelló de mínima seguretat, que fou atacat per reclusos d'una altra secció.
Aquesta ha sigut la segona batussa a la presó des de maig, quan hi hagué 44 morts i 10 ferits. Les autoritats equatorianes estimen que els enfrontaments entre bandes per control dels centres penitenciaris s'ha cobrat la vida de més de 400 persones des de 2020.
Al setembre, el govern del president Guillermo Lasso va declarar en estat d'excepció al sistema penitenciari de l'Equador per a dur a terme millores en els centres de rehabilitació social i fer front a l'amuntonament i a la violència en les presons. Un mes després, l'organisme tècnic del Sistema Nacional de Rehabilitació Social va definir un pla de treball per a l'enfortiment del sistema carcerari, amb la participació d'experts acadèmics, que han proposat reformes normatives i accions enfocades al respecte als drets humans.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil vigila la recol·lecció del raïm de taula del Vinalopó per a evitar els robatoris
-
Alerta pel fort episodi de pluges: Emergències demana retirar cotxes de zones inundables i no travessar barrancs
-
Una gestant subrogada de Mèxic, obligada a pagar 150 euros de pensió alimentària pel fill que viu amb son pare a Alacant
-
L'Aemet activa avisos per pluges i tempestes de vesprada amb possibilitat de granís i vent fort
-
Condemnen Sanitat a pagar 100.000 a una jove d’Ibi que va acabar en coma per una greu reacció al·lèrgica
-
Un veí de Rocafort, segrestat per un suposat grup terrorista a Burkina Faso