Alliberada la jove Ahed Tamimi, tota una icona per a la resistència palestina
Tenia 16 anys quan la van empressonar per agredir un soldat israelià que patrullava al seu poble ocupat des de fa 50 anys.
El Govern d'Israel ha decidit alliberar l'activista palestina Ahed Tamimi després d'haver passat huit mesos empresonada per haver pegat un puntelló i una galtada a un soldat que patrullava al seu poble, Nabi Salih, ocupat des de fa més de 50 anys.
Els soldats no la van denunciar, però va ser gravada i el seu vídeo es va fer viral a les xarxes socials. Tamimi ja havia protagonitzat altres vídeos en què mostrava la seua lluita directa des que era només una xiqueta. Per això des de fa anys s'havia convertit en un símbol per a la resistència palestina. Juntament amb ella també ha eixit de la pressó sa mare. La jove, que ara té 17 anys, ha sigut traslladada a un punt de control de Cisjordània.
Ahed Tamimi, que va ser condemnada l'any passat, va acceptar un acord amb la fiscalia i va assumir els càrrecs d'incitació i agressió. L’incident es va porduir després de la decisió de Donald Trump de reconéixer Jersusalem com a capital d’Israel.
Filla d’una família coneguda pèr la seua resistència contra l’ocupació isaraeliana, molts palestins la veuen com un exemple de valentia. D’altra banda, el govern israelià assegura que només ajuda a transmetre l’odi dels pares cap als seus fills.
Més llegit
-
À Punt continua el seguiment de l'incendi amb un especial del magazine Està passant des de les 16.45 hores
-
Rescaten un xiquet assentat sobre un aparell d’aire condicionat exterior al pis 21 d'un edifici de Benidorm
-
Les flames amenacen la Serra d'Espadà, un dels principals tresors naturals valencians
-
Extingit l'incendi de vegetació prop de l'Oceanogràfic que ha generat una gran fumeguera visible des de diversos punts de València
-
Pérez Llorca demana endurir penes als incendiaris i Sánchez diu que “queden hores difícils”
-
“De dormir, res. Hui no és una nit per a poder dormir”: el veïnat desallotjat passa la segona jornada fora de casa
Més vist
-
27.07.2026 | Entrevista LNM José Oliver
-
25.07.2026 | Entrades Mores d'Orihuela i de la Vila-Joiosa | Primera part
-
26.07.2026 | Informatiu nit
-
26.07.2026 | Entrada cristiana de la Vila Joiosa | Primera part
-
27.07.2026 | Entrevista LNM Juan Carlos Valderrama
-
27.07.2026 - 12:00 h | Especial informatiu | Incendi de la Vall d'Uixó