40 morts en quatre dies de protestes a l'Iraq
La ciutadania demana més serveis bàsics, com ara electricitat i aigua potable.
El nombre de víctimes mortals durant les manifestacions dels últims quatre dies per a demanar més serveis bàsics a l'Iraq s’ha elevat aquest divendres a 40. A més, hi ha vora 1.650 persones ferides. S’espera que els actes s’intensifiquen després dels resos musulmans dels divendres.
Les manifestacions es van iniciar el dimarts 1 d’octubre per a demanar la millora de l’accés a l’electricitat o l’aigua potable, així com de rebuig contra la corrupció i l’atur.
Segons l’últim recompte de la Comissió de Drets Humans de l'Iraq, la major part de les morts (17) s’han registrat a la província meridional de Di Qar. D’altra banda, entre els ferits hi ha 359 efectius de les forces de seguretat.
A pesar del toc de queda que va entrar en vigor el dijous pel matí a Bagdad i altres tres regions, aquest matí s’han registrat protestes en cinc punts diferents de la ciutat.
De moment cap partit o moviment polític de les diverses faccions que dominen l’escena política iraquiana s’ha posat al capdavant de les mobilitzacions.
Més llegit
-
L'avi dels menors desapareguts a Indonèsia: "La probabilitat de trobar-los vius és poca"
-
La família de les víctimes del naufragi a Indonèsia demana prudència i evitar especulacions
-
La família dels desapareguts a Indonèsia demana que es mantinga activa la recerca
-
La Generalitat envia l'ES-Alert a tota la província de València per risc d'inundacions
-
La Comunitat Valenciana sota la pluja: L'Aemet augmenta a roig l'avís activat al litoral sud de València
-
Decreten l'alerta hidrològica al riu Segura per les pluges