Treball aprova una ajuda de 50 milions d'euros per a contractes de reparació i reconstrucció per la dana
Permetrà oferir ocupació fins a 8.000 persones durant un any en 78 municipis afectats per la barrancada
El govern espanyol ha activat una ajuda de cinquanta milions d'euros que permetrà a 78 municipis afectats per la dana contractar fins a 8.000 persones durant un any per a tasques de reparació i reconstrucció. La vicepresidenta segona i ministra de Treball, Yolanda Díaz, ha sigut l'encarregada de traslladar este pla als alcaldes i alcaldesses d'estos pobles i ha insistit que l'objectiu no és reduir la desocupació, sinó contribuir a la reparació dels danys causats per la dana.
Els municipis seran, per tant, els encarregats d'identificar les principals necessitats i duran a terme les contractacions. A través d'este pla, Treball finançarà tots els costos salarials i les despeses derivades de la Seguretat Social.
La vicepresidenta ha assegurat que ja està tot preparat. En la reunió, els alcaldes també han plantejat a Díaz tots els dubtes relacionats amb l'arribada i la gestió de les ajudes. Posteriorment, ho ha fet l'empresariat, que ha demanat agilitat i coordinació a la ministra. Navarro ha assegurat que "no arriben les ajudes", la qual cosa suposa "problemes amb les administracions i amb el consorci".
Díaz ha tancat la vesprada amb una altra reunió, esta vegada amb els sindicats, per a resoldre qüestions relacionades amb la dana.
Més llegit
-
Empresaris vinculats a Aldama neguen haver intervingut en el pagament de comissions per les mascaretes del cas Koldo
-
La princesa Astrid de Noruega mor als 94 anys, dos dies després d'assistir al funeral del germà, el rei Harald V
-
‘Sopa de letras’, el nou concurs de les vesprades d’À Punt
-
Nervis i molta il·lusió en les primeres oposicions a mestre que se celebren al setembre
-
Paiporta enderroca el centenari pont Vell, que va sobreviure a la dana
-
Un vessament al riu Magre mata centenars de peixos i genera una gran bromera