El sector del taulell es concentra a Castelló per a protestar contra la falta d'acord pel conveni col·lectiu
Els sindicats demanen uns increments justos, que s'abone el quint torn o que es rebaixe la jornada laboral
El sector del taulell s'ha concentrat este dijous al matí a Castelló per a protestar contra la falta d'acord pel conveni col·lectiu. UGT i CCOO que han convocat la marxa fins a la seu d’Ascer, afirmen que la patronal ha fet una proposta insultant. Defenen des dels sindicats que les bones dades del sector permeten demanar més drets per a les plantilles. Per això, demanen un conveni amb uns increments justos, que s'abone el quint torn o que es rebaixe la jornada laboral.
La secretària general FICA d’UGT-PV, Rosario Benítez Morón, ha assegurat que fins que la proposta de la patronal no es retire de la taula, el sindicat no es tornarà a asseure a negociar. “Tenim un conveni digne d’estos temps i ara el que toca és que realment responga a la realitat d’este sector, que no pot ser millor”, ha dit.
En un sentit semblant, el portaveu de CCOO del sector del taulell, Jordi Riera, ha lamentat que la patronal “ja ha mostrat la intenció d’eliminar drets dels treballadors i de no fer cap element propositiu positiu per a la plantilla, tot i que el context és molt bo”.
Així mateix, els sindicats han denunciat que la proposta de la patronal implica eliminar antiguitats, eliminar els plusos de toxicitat i no assumir cap de les propostes que fan de millora per als treballadors i treballadores. Davant d’este escenari, diuen, continuaran amb les concentracions amb la possibilitat de vaga a l'horitzó.
Més llegit
-
Torna la normalitat al metro en la zona de la dana
-
Les obres obliguen a tallar el metro en tres línies de València des d'este divendres fins a finals d’agost
-
Cap de setmana de temperatures en ascens que arribaran a màximes de 40 °C
-
Presó sense fiança per a l’acusat de matar la dona i el fill a Algemesí
-
L'Ajuntament aprova la iniciativa impulsada per Vox de declarar Alacant zona castellanoparlant
-
Sanitat avisa de “risc alt” per calor en 48 municipis de 7 comarques de la Comunitat Valenciana