Espanya suspén en educació financera, segons les proves PISA
Les veus expertes demanen una assignatura obligatòria en l’ESO
L'educació financera continua sent l'assignatura pendent. Només el 19% dels espanyols i espanyoles dominen els conceptes bàsics, com ara què és la inflació. Les veus expertes insistixen: l'educació financera hauria de ser una assignatura obligatòria en l'ESO.
Perquè, hi ha coses que pràcticament totes les persones fan almenys una vegada a la vida, com ara llegir una factura, demanar una hipoteca o contractar una assegurança, que realment no es coneixen, afirma Mari Carmen Verdú, vocal de la junta del Col·legi d’Economistes de la Comunitat Valenciana. En declaracions als informatius d’À Punt, l’experta assegura que “estem malament”.
Les proves Pisa suspenen Espanya en coneixents financers. Estem per davall de la mitjana europea, i només del 19% de la població entén els conceptes financers més bàsics. Els economistes apunten que és necessari, com passa en altres països, que hi haja una assignatura obligatòria per a tot l'alumnat en tercer i quart de l'ESO que aborde els conceptes financers bàsics.
Pedro Sánchez, president del Banc d’Espanya a Alacant, afirma que hi ha un mal comú en les persones amb desconeixements sobre finances: “deixar-se dur per la informació de les xarxes socials sense contrastar-la”.
Per a fomentar-ne l'aprenentatge, la Universitat d'Alacant ha creat els primers premis d'educació financera destinats a l'alumnat d'ESO, batxiller i formació professional. Segons la vicerectora de Transferència, Emprenedoria i Divulgació, M. Jesús Pastor, són uns guardons molt necessaris, “perquè estos joves s’enfrontaran inevitablement a haver de prendre una sèrie de decisions d’estalvi, inversió i endeutament”.
Entendre per què la macroeconomia, però també l'economia domèstica, funciona o no, continua sent la nostra assignatura pendent.
Més llegit
-
Mor una dona després de precipitar-se des d'un dècim pis amb els dos fills, que han resultat ferits greus
-
Consulta els carrers que estaran tallats per la Marató de València i el dispositiu especial de trànsit
-
Les víctimes de la dana afirmen que no es reuniran amb Pérez Llorca si no retira l'acta de diputat a Mazón
-
Jepkosgei firma la millor marca mundial de marató de l'any a València
-
Detingut a Madrid el lladre de la bicicleta exclusiva d’un pilot de MotoGP robada al circuit de Cheste
-
Juanfran Pérez Llorca apel·la al diàleg i assegura que "estan a punt de fixar una data" per a una reunió amb la Moncloa