La Unió de Llauradors alerta del risc de perdre 137 milions d'euros de fons europeus per al sector vitivinícola
El 2018 es van perdre 48,9 milions d'euros dels 210,3 que la UE posa a la disposició del sector del vi d'Espanya.
La Unió de Llauradors ha advertit que existeix risc de perdre 137 milions d'euros de fons europeus del Pla de Suport al Sector Vitivinícola d'Espanya (Pasve) de 2019. A data de 25 d'agost només s'han gastat 73,5 milions d'euros en les diferents mesures del Pasve per a promocionar el sector en països tercers, reestructuració i reconversió. "De manera que quedarien menys de dos mesos per a executar la resta de fons", avisen.
Des del sindicat agrari afirmen que l'execució actual està prou per davall de la mitjana dels anys anteriors i molt lluny de la 2015 i 2016, en els quals sí que es van gastar la totalitat dels fons. L'any passat es van perdre 48,9 milions d'euros del total dels 210,3 que anualment la Unió Europea posa a la disposició del sector del vi d'Espanya.
Davant d'aquesta situació, la Unió reclama una implicació del sector i de les administracions, així com les reformes que siguen necessàries per a evitar pèrdues de fons.
Tractorada de protesta a Requena el 5 de setembre
Per a la Unió de Llauradors, aquesta situació és "un motiu més" per a manifestar-se aquest dijous 5 de setembre a Requena. Les diferents organitzacions agràries han convocat una gran tractorada a les 11:00 hores contra l'"amenaça d'una gran baixada dels preus del raïm de cava i la crisi perpètua del sector vitivinícola en el seu conjunt, amb uns preus que no cobreixen els costos de producció".
Més llegit
-
Vota per la millor crítica d’À Punt – Fogueres 2026
-
Fins quan serà festiu el 24 de juny a la Comunitat Valenciana?
-
Comença el rodatge a València d’un documental sobre Carlos Berlanga participat per À Punt
-
L'Audiència de València absol el 'ionqui dels diners' i quatre acusats més pels contractes de la Regidoria de Cultura de València
-
Menys fogueres en la Nit de Sant Joan: consulta en quines platges està prohibida l’encesa
-
Troben empresonat a Picassent un conductor que en va suplantar un altre en un control de drogues a Terol
Més vist
Més escoltat
-
22.06.2026 | ‘Que nada nos pare’, el curt que visibilitza l’acompanyament en el càncer a través de l’esport
-
22.06.2026 | 90 minuts
-
22.06.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Juanvi Badía i la nova etapa de La Alegria de la Huerta i el grup Mercabanyal
-
22.06.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part
-
22.06.2026 | L'hora de la cultura | “El Pretext”, amb Arturo Orrico
-
22.06.2026 | Cadena de valor | La intel·ligència artificial guanya pes en l’economia valenciana