Directes
Ara en la televisió
CERTAMEN PROVINCIAL DE BANDES DIPUTACIÓ DE VALÈNCIA 2024
Pròximes emissions
12:25
CERTAMEN PROVINCIAL BANDES DIPUTACIÓ DE VALÈNCIA 2023 DES DE L'AUDITORI ANTONI FERRANDIS (PATERNA)
14:30
LES NOTÍCIES DEL CAP DE SETMANA
Notícies

Uber comença a operar a València a partir de dimarts

La tecnològica nord-americana té Alacant i Benidorm en la llista de ciutats candidates.

Europa Press

La tecnològica nord-americana Uber comença a operar a València a partir d'aquest dimarts. L'aplicació, que posa en contacte passatgers amb conductors professionals, ja opera a Madrid, Barcelona, Màlaga i la Costa del Sol, Sevilla i Còrdova. 

A banda de la capital valenciana, Uber té Alacant i Benidorm en la llista de ciutats candidates per a expandir-se en un futur. 

Segons ha assegurat el director de la companyia a Espanya, Juan Galiardo, l’objectiu és “col·laborar amb els agents locals, inclòs el sector del taxi, per a impulsar entre tots un nou model de mobilitat que permeta que, a poc a poc, cada vegada més gent deixe el cotxe a casa". 

Durant 2018, més de 670.000 persones van obrir l'aplicació d'Uber i van intentar viatjar amb Uber a la Comunitat Valenciana.

El preu d'Uber a València és de 0,10 euros per minut i 1,20 euros per quilòmetre, amb un preu mínim de 3,50 euros i una quota de cancel·lació de 3,50 euros.

L’arribada d’Uber a la Comunitat Valenciana es produeix en un moment de tensió entre el col·lectiu del taxi i les institucions públiques a causa d'un increment del 70% del nombre de llicències de vehicles de lloguer amb conductor (VTC). 

Al nostre territori hi ha 4.700 llicències de taxi i prop de 7.000 famílies viuen del sector. Per aquest motiu, i en declaracions a À Punt, Fernado del Molino, president de la Confederació de Taxistes Autònoms de la Comunitat Valenciana ha assegurat que no descartaven “més mesures de pressió i mobilitzacions” i ha reivindicat la importància del taxi perquè “no es pot tindre un servei públic desregularitzat a la ciutat”.

També et pot interessar