Tres de cada quatre famílies s’ajusten el cinturó per a fer la compra
Només el 17% dels consumidors menja vedella una volta a la setmana
La pujada de preus constant des de fa dos anys ha canviat la cistella de la compra i els hàbits de consum. Segons Facua, tres de cada quatre famílies han reduït les despeses en productes i serveis per la inflació. De fet, un 63% han substituït uns aliments per altres de menys qualitat per a reduir el cost de la compra.
L’organització de consumidors lamenta aquest canvi brusc en els hàbits alimentaris. “El preu dels aliments està empitjorant de manera clara la dieta dels espanyols i les espanyoles”, assegura la presidenta de Facua, Olga Ruiz.
Tenint en compte una enquesta de l’organització, s'ha reduït –i prou– el consum de vedella, ja que només en menja el 17,6% dels enquestats. També cau el consum de fruita fresca i el de lactis. En canvi, les marques blanques ara són titulars indiscutibles.
A més, una cistella de la compra més cara també genera una reducció d'altres despeses. La gent consumeix menys en bars i restaurants, en roba i calcer i en productes culturals.
Més llegit
-
Reobrin les carreteres de l'interior nord afectades per la neu
-
El gran sopar de la nit de Nadal: una tradició castellana que va arribar amb la televisió
-
Avís taronja per pluges de fins a 100 l/m² al litoral nord d’Alacant i sud de València
-
Cúmul d'incendis l'endemà de Nadal: tres declarats en vivendes a l'Horta Sud i Albaida en les últimes hores
-
El dia de Nadal deixa més de 200 l/m² en punts de la Marina i la Safor
-
Detenen un jove per agredir sexualment una dona mentre esperava el tramvia a València
Més vist
Més escoltat
-
25.12.2025 | L'hora de la cultura
-
26.12.2025 | Les notícies del migdia
-
25.12.2025 | Amunt i avall | Primera Part
-
26.12.2025 | Les notícies del matí
-
24.12.2025 | "Viatges", amb Clara Estrems | Com se celebra el Nadal arreu del món
-
24.12.2025 | Homenatge a Glamour i Comité Cisne, dos grups emblemàtics del pop rock valencià dels 80