Que el tren Alacant-Madrid pare a Chamartín i no a Atocha és millor o pitjor per a la província?
Segons un estudi de la Universitat d’Alacant, el canvi té més avantatges que inconvenients
El canvi de l’arribada dels trens que fan el trajecte Alacant-Madrid a l’estació de Chamartín en compte d'arribar a la d’Atocha ha alçat moltes veus en contra, però un estudi de la Universitat d'Alacant (UA) demostra que, en general, la província guanya amb el canvi. A Chamartín arriben els trens de les principals ciutats del nord d'Espanya. Això, junt amb la posada en marxa de les línies de baix cost, i l'increment de les freqüències, que passaran a setze a l'estiu, farà que es quadruplique el nombre de passatgers que arriben a Alacant des del nord.
D’aquesta manera, el canvi de fi de trajecte tindrà un impacte positiu en el turisme, perquè el nombre de passatgers s'incrementarà en més de 500.000 a l'any. Concretament, n'arribaran 135.000 de la línia Zamora-Galícia, 105.000 de la Lleó-Astúries, 100.000 de Valladolid i 47.000 de Segòvia.
Això deixarà un impacte econòmic d'uns set milions d'euros a la ciutat d'Alacant, que arribaria a 34 milions al conjunt de la província. Per un costat, turistes que abans no venien, començaran a vindre i, per l'altre, els que ja venien, ho faran amb més freqüència, indica el professor d’Enginyeria Civil de la UA i coordinador de l’estudi, Armando Ortuño.
La creu d’aquest canvi és l'impacte negatiu que tindrà sobretot en els viatges de negocis, perquè el temps de viatge augmenta entre 35 i 40 minuts, a més de la incomoditat que suposa haver de fer transbord. Així mateix, es perd la connexió directa amb els trens que arriben d'Andalusia.
Però Ortuño és positiu, i assegura que quan, el 2030, els trens que surten d’Alacant arriben a ambdues estacions, això situarà la província en una situació que no totes tenen.
Més llegit
-
La Generalitat destinarà 163 milions d’euros per a mantindre l’educació gratuïta de 0 a 3 anys el curs que ve amb ajudes entre 300 i 460 euros
-
El PP del Parlament Europeu anuncia que alçarà el veto al debat sobre la dana a l'Eurocambra
-
La presidenta dels biòlegs: “No és una solució centrar-nos només en la construcció d’infraestructures, hem d’anar a les causes”
-
Reallotjar el veïnat de zones inundables i reduir obra d'asfalt: consells dels biòlegs després de la dana
-
Feijóo, sobre el pacte de Catalunya: “Els diners dels espanyols no són per a finançar el temps en el govern de cap president”
-
La Generalitat qualifica d'inconstitucional "el contingent separatista català" i demana tornar al consens del Consell de Política Fiscal i Financera
Més vist
Més escoltat
-
14.07.2025 | Nova edició de l’Expedició Juvenil Cavanilles per la comarca de la Serrania
-
15.07.2025 | València Port Horitzó 2030; El port, motor sostenible al mediterrani
-
15.07.2025 | Les notícies del migdia
-
15.07.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
13.07.2025 | Les notícies de migdia cap de setmana
-
13.07.2025 | Fora de cobertura