Directes
Ara en la televisió
VA DE BO
Ara en la ràdio
LA VESPRADA D'À PUNT

Seleccionen l'oferta d'Ership, Intersagunto i CGCA per a la nova terminal de granels del port de Sagunt

L'APV aprova la sol·licitud de Garbaport per a construir una planta de tria de residus sòlids, que permetrà valoritzar el 90% dels materials gestionats pel port de València

El port de Sagunt / Arxiu

El consell d’administració de l’Autoritat Portuària de València (APV) ha seleccionat l’oferta conjunta de les empreses Ership, Intersagunto i Compañía General de Compras Agropecuarias (CGCA) per a la concessió administrativa de la construcció i explotació de la nova terminal de granels sòlids del port de Sagunt, amb l’exclusió de clínquer i ciment.

Segons l'APV, el projecte té com a objectiu impulsar l’activitat econòmica local i regional, atraure noves inversions i operadors en el sector dels granels compatibles amb l’operativa portuària actual. La dinamització d’este tràfic reforçarà la competitivitat del port i generarà ocupació directa i indirecta, beneficiant sectors estratègics com l’agroindústria, la metal·lúrgia i la construcció.

Compromís amb el medi ambient i sostenibilitat

El concurs va valorar tant l’oferta tècnica com l’econòmica, amb un 50% de la puntuació per a cada àrea, i posarà especial atenció en el criteri ambiental dins de l’apartat tècnic. La iniciativa garantix el compliment dels estàndards operatius i mediambientals més exigents i aposta per una infraestructura moderna, eficient i sostenible.

A la mateixa reunió s'ha aprovat també la sol·licitud de Garbaport per ampliar la seua concessió i construir una planta de tria de residus sòlids, que permetrà valoritzar pràcticament el 90% dels materials gestionats pel Port de València.

Millores en la línia de passatgers València-Algèria

El Consell ha aprovat també les millores en les instal·lacions d’embarcament i desembarcament de passatgers amb origen o destinació a Algèria, amb la instal·lació d’una nau desmuntable per part de Baleària Eurolíneas Marítimas. Així mateix, s’inicien les obres de verificació estructural de la fase 2 de recreixement de defenses al moll de Llevant d’APM Terminals València, amb un pressupost de 855.542 euros.

Finalment, el Consell va aprovar l’inici dels tràmits per a una operació de crèdit amb el Banc Europeu d’Inversions (BEI) per valor de 300 milions d’euros, destinats a finançar el Pla d’Inversions de l'APV.

El trànsit de contenidors creix un 38,5% a PortCastelló i arriba als 101.000 TEU

D'atra banda, el port de Castelló consolida la recuperació del trànsit de contenidors i es posiciona com un node logístic en expansió dins de l’arc mediterrani. En l’últim any, PortCastelló ha gestionat 101.455 TEU, un increment del 38,5% respecte al període anterior.

Les dades mostren que PortCastelló reforça les connexions amb el nord d’Àfrica. El Marroc s’ha convertit en el primer destí en trànsit de contenidors, amb un augment del 112% en l’últim any. També Algèria ha crescut un 25,8% després de l’eliminació d’aranzels i la reactivació de les línies regulars.

També et pot interessar

Veure totes les activitats