S'agilitza la compravenda dels habitatges heretats
Queda sense vigor l'article de la llei hipotecària, que fixava un període de dos anys des de la mort del propietari sense hereus forçosos per a poder vendre l'immoble
Aquest divendres 3 de setembre ha entrat en vigor la supressió de l'article 28 de la llei hipotecària, que establia que les inscripcions de finques o drets reals adquirits per herència o llegat no farien efecte fins dos anys després de la mort.
Amb aquesta derogació, que entra en vigor ara, s'evita la limitació d'haver d'esperar aquests dos anys des de la data de defunció del causant per a convalidar la inscripció registral dels hereus no forçosos, i es dona via lliure per poder vendre el producte immobiliari derivat de les herències d'hereus no forçosos.
L'eliminació d'aquest article forma part de la Llei 8/2021 de 2 de juny de reforma de la legislació civil i processal, que es va publicar el passat 3 de juny en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) i ha entrat en vigor tres mesos més tard.
L'executiu ja va assenyalar llavors que els supòsits que, eventualment, aquest article buscava protegir eren molt residuals en comparació amb el perjuí que ocasionava i les situacions antieconòmiques que generava.
Per això, com a part d'aquesta llei, es va decidir suprimir l’article en qüestió, que el sector titlava d'obsolet, i agilitar així la venda de cases heretades.
A més, cal tindre en compte que aquesta derogació s'emmarca en un context de pandèmia, en el qual han augmentat les herències d'habitatge per defunció dels propietaris a causa del coronavirus i, per tant, molts dels nous amos busquen traure-les al mercat de venda.
Més llegit
-
S'eleven a 164 els morts i a 971 els ferits pels dos forts terratrémols de Veneçuela
-
Set anys de presó per a l'exdirector de l'Hospital General de València Sergio Blasco per manipular contractes sanitaris
-
Una discussió veïnal en una urbanització de Dénia acaba amb un home mort
-
El Ministeri d'Educació abaixarà les ràtios en l'etapa 0-3: màxim de quatre menors d'un any per educador
-
Ábalos denuncia des de la presó que ha sigut víctima d'un juí “polític”
-
El València Basket, campió de la Lliga ACB per segona vegada