La regasificadora de Sagunt és la planta de l'Estat espanyol que menys activitat ha registrat en l'últim trimestre
Controlada per Enagás, la seua utilització ha sigut només del 3%, mentre que la mitjana nacional ha arribat al 25%.
La regasificadora de Sagunt a penes s'ha utilitzat. Saggasa, distribuïdora de gas del Port de Sagunt, registra mínims històrics d'activitat des de la seua posada en marxa el 2006. La regasificadora, que va ser finançada amb 390 milions del Banc Europeu d'Inversions, és la planta de l'Estat espanyol que menys activitat ha registrat en l'últim trimestre.
Controlada per Enagás, la seua utilització va ser del 3% en el tercer trimestre de l'any, mentre que la mitjana nacional ha sigut del 25%. A més a més, arrossega una mitjana del 7% en l'últim lustre.
Espanya és el país més importador de gas natural liquat d'Europa
Espanya és el país més importador de gas natural liquat d'Europa i líder mundial en regasificadores. Actualment manté sis plantes actives i una d'inactiva, a Gijón, des del 2012.
En els anys de la bambolla econòmica es parlava de Sagunt com la gran porta energètica de l'Estat espanyol. Les expectatives eren molt altes. Segons l'empresa, la planta ha sigut una de les més usades de les sis que hi ha a tot Espanya i es queixen que la normativa actual no els afavoreix i els resta competitivitat davant d'altres plantes del Mediterrani.
A Sagunt arriben els vaixells metaners carregats amb el gas líquid, l'emmagatzemen als depòsits que hi ha al port i el distribueixen en camions cisterna com a gas liquat o a través de la xarxa de gas natural.
Els ecologistes aposten per l'energia solar com a alternativa al gas
Des d'Acció Ecologista Agró, defensen que aquests models d'energia formen part del passat, i que les inversions amb diners públics no poden acabar en projectes com el del Castor. Segons afirmen, l'energia més sostenible i de futur és l'energia del sol, que no necessita grans instal·lacions.
Més llegit
-
Emergències gestiona 24 incidències per les fortes tempestes a la Plana d'Utiel-Requena, València i la Plana Baixa
-
Ford avisa a la plantilla: "El marge per a continuar augmentant concessions o costos s'ha esgotat"
-
Acord entre Urbagestión i Maricarmen perquè torne a sa casa
-
Un alt càrrec va informar a Mus que en el Cecopi parlaven de perill “imminent” de Forata i minuts després “treien ferro”
-
Decreten l'alerta hidrològica al voltant del riu Magre per fortes pluges
-
El Consell de Ministres comença amb una hora de retard perquè Sumar i el PSOE apuren la negociació pel decret de la vivenda
Més vist
-
28.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
Panorama | La Intel·ligència Artificial, les donacions en vida i la crisi del xicotet comerç
-
FOTOGALERIA: Elles són les tretze candidates a fallera major del 2027
-
28.09.2026 | Informatiu nit
-
FOTOGALERIA: Estes són les xiquetes que aspiren a convertir-se en fallera major infantil de València
-
27.09.2026 | Escala i corda | Orba