PowerCo anuncia l'inici de les obres de la gigafactoria de Volkswagen a Sagunt
Thomas Dahlem, CEO de la companyia, ha confirmat que les màquines ja treballen als terrenys que ocuparà la planta
PowerCo, la filial de bateries de Volkswagen, ha anunciat que les obres de la gigafactoria de la marca a Sagunt han començat aquest dimecres i que les màquines ja treballen en una planta que, segons les previsions, estarà operativa l’any 2026.
Així ho ha confirmat Thomas Dahlem, CEO de la companyia, durant el II Fòrum Econòmic de la Comunitat Valenciana "L'atracció econòmica del Mediterrani" organitzat pel diari El Español a València. En concret, aquests primers treballs inclouen la instal·lació de contenidors o casetes d'obres per al futur equip de construcció, així com la instal·lació de serveis bàsics i connexions temporals d'aigua, electricitat i telecomunicacions. Igualment, es faran vials d'accés per a permetre l'entrada de maquinària pesant en el terreny. Aquestes obres tindran un termini d'execució lleugerament superior als dos mesos.
Dahlem ha confirmat també que ja s'han contractat des de gener al voltant de setanta professionals (la major part, tècnics de recursos humans i l'equip necessari per a començar el projecte) dels 3.000 treballadors directes que acabarà tenint la factoria. Vora un 50% dels treballadors ja contractats són valencians, però hi ha treballadors de deu nacionalitats diferents en el projecte.
Fins ara, els treballs en la zona, que s'iniciaren al març, s'han centrat en les obres d'urbanització dels terrenys que han afectat una superfície de 130 hectàrees.
Les obres de la gigafactoria de Volkswagen, amb un pressupost inicial de 3.000 milions d’euros, són la major inversió industrial de la història d'Espanya i s’espera un important retorn per a la Comunitat Valenciana: més de 4.200 llocs de treball directes i 27.000 indirectes.
D'altra banda, el 25 d'octubre el Consell aprovà la construcció de la plataforma intermodal que servirà de nexe ferroviari a l’àrea logística d'on s’ubicarà la gigafactoria de bateries.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil vigila la recol·lecció del raïm de taula del Vinalopó per a evitar els robatoris
-
Alerta pel fort episodi de pluges: Emergències demana retirar cotxes de zones inundables i no travessar barrancs
-
Una gestant subrogada de Mèxic, obligada a pagar 150 euros de pensió alimentària pel fill que viu amb son pare a Alacant
-
L'Aemet activa avisos per pluges i tempestes de vesprada amb possibilitat de granís i vent fort
-
Condemnen Sanitat a pagar 100.000 a una jove d’Ibi que va acabar en coma per una greu reacció al·lèrgica
-
Un veí de Rocafort, segrestat per un suposat grup terrorista a Burkina Faso