El port d’Alacant descontaminarà a partir de juny les parcel·les de l’antiga Campsa
El president de l'autoritat portuària ha marcat esta neteja com a prioritària i s'ha compromés a executar-la "amb les màximes garanties"
El president del port d’Alacant, Luis Rodríguez, ha participat este dilluns en la primera reunió de coordinació sobre el pla de sanejament de sòls i aigües subterrànies de les parcel·les on estaven els dipòsits de combustible de l’antiga Campsa.
Així n'ha informat la institució portuària en un comunicat. Segons les previsions de l’Autoritat Portuària (APA), el pla es posarà en marxa al mes de juny del 2025 i ja hi ha via lliure per a començar els treballs.
Rodríguez ha celebrat la “bona sintonia” entre les parts i ha marcat la “prioritat” d'este pla perquè els treballs “finalitzen al més prompte possible i amb les màximes garanties de cara al fet que siga una actuació definitiva”.
La reunió té lloc després que el director general de Qualitat i Educació Ambiental, Jorge Blanco, haja aprovat el pla de sanejament. Hi ha participat l'empresa Exolum, dedicada al transport i emmagatzematge de combustibles, que ha transmés “el total interés i prioritat" a avançar en el sanejament.
Ara, amb el vistiplau de l’autoritat competent per a tirar avant els treballs, han de començar les tasques organitzatives i de preparació per a poder adjudicar del contracte. En este sentit, segons han informat, els tècnics de l'APA han coordinat ja una sèrie d'actuacions prèvies que durà a terme el port abans que comencen els treballs. Mentrestant, l'empresa desenvolupa el procés organitzatiu.
Més llegit
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
-
Investiguen una dona de València que tenia més de trenta figures d’ivori il·legals a sa casa
-
Pluges generals i molt fortes. AVÍS ROIG ACTIU
-
A presó un cirurgià per agredir sexualment una pacient durant una operació a Múrcia
Més vist
Més escoltat
-
13.12.2025 | Els últims '90 minuts'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo
-
12.12.2025 | Marita Alonso i la 'Venus del Smartphone': l’amor en temps d’aplicacions