Els plats preparats i els menús a domicili guanyen pes en la cuina dels espanyols
La compra d’estos productes ha crescut un 5,1 % enguany, fins a més de 806 milions de quilos, en un context de llars més menudes i menys temps per a cuinar
Cada vegada més espanyols opten pels plats preparats i els menús a domicili. Segons el Ministeri d’Agricultura, la compra d’estos productes ha augmentat un 5,1% enguany, fins a més de 806 milions de quilos, amb una facturació un 8,9% superior i un preu mitjà de 5,49 €/kg. L’auge es vincula al creixement de les llars d’una o dos persones i a un consumidor més atent a la sostenibilitat, al malbaratament i a la nutrició.
Un model en expansió és el de les caixes amb ingredients i receptes, com Hello Fresh, que opera a Espanya des de fa tres anys i repartix des de Madrid. Segons la xef Cristina García, "cada vegada tenim menys temps per a comprar i planificar els menjars. Tenim receptes ràpides, d’uns 15 minuts, i d’altres més saludables".
Altres empreses, com Wetaca o NoCocinoMás, oferixen directament menús cuinats, amb opcions vegetarianes o veganes.
Una resposta a la falta de temps
Siga amb plats preparats, menús a domicili o batch cooking (cuina per lots), la tendència té una mateixa arrel: estalviar temps sense renunciar a menjar de manera pràctica i equilibrada.
Més llegit
-
Les infeccions sexuals es disparen entre els majors de seixanta anys
-
El professorat enceta este dilluns una tercera setmana de mobilitzacions
-
Docents i famílies omplin els carrers de València mentre els sindicats preparen la contraproposta per a Educació
-
Mor un home atropellat al Port de Sagunt i busquen el conductor que va fugir després de l’accident
-
L’alcalde de la generació Z i un dels més joves d'Espanya: Jaime Ruix governarà la Pobla de Vallbona amb 26 anys
-
València instal·la deu radars a les principals rondes per a reduir els accidents greus