Moda, cultura i decoració: tres de cada quatre espanyols compra productes de segona mà
Un informe de l'OCU mostra que esta forma de comprar continua consolidant-se com a alternativa entre particulars
La segona mà ha arribat per a quedar-se a Espanya. O això sembla amb les últimes dades de l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU). L'associació explica que el 75% dels espanyols de 18 a 64 anys han comprat almenys un producte de segona mà en els últims dotze mesos (i un 15% set o més productes). I en eixe consum, han gastat de mitjana 167 euros. A més, un 41% dels espanyols van vendre l'any passat algun producte usat, amb un ingrés mitjà de 137 euros.
L'anàlisi d'este hàbit mostra algunes claus. La primera és sobre el tipus de compra. En eixe sentit, tres classes de productes són els que més interessen: roba, calçat i accessoris (48% de les cerques); llibres, pel·lícules i música (46%) i mobles i decoració (44%). Seguits de joguets (32%) i articles d'esport (28%).
Un altre detall mostra com, malgrat ser opcions de compravenda que es poden gestionar completament per internet i via correu, més de la meitat dels usuaris preferixen arreplegar el producte en persona. "Esta fórmula reduïx costos, facilita comprovar l'estat real de l'article i oferix un entorn més segur, un factor rellevant en un mercat on la transparència i la confiança són essencials. Per això en la majoria dels casos els pagaments es fan en efectiu o mitjançant aplicacions com Bizum, PayPal o similars", remarca l'estudi.
Pel que fa als problemes, només un 5% dels usuaris afirma haver-ne tingut algun: el més habitual, rebre un producte en pitjor estat del que s'anunciava o que no funciona segons la descripció. "L'OCU recorda que en productes de segona mà també existix el dret a la garantia: sis mesos per defectes ocults si es compra a un particular i un any com a mínim si és a un professional", explica l'organització.
Més llegit
-
Un home mata un xiquet de deu anys a Tenerife i ferix de gravetat la parella i mare del menor
-
Esborren de les xarxes la cançó promocional de la Magdalena després d’una denúncia per plagi
-
Presó provisional sense fiança per al detingut pel doble crim de l'exdona i la filla menor a Xilxes
-
Investiguen un menor per una presumpta agressió sexual a una companya en un institut de Vinaròs
-
Declara al jutjat la segona investigada pels maltractaments denunciats en una escoleta d'Algemesí
-
El xòfer de Mazón precisa que van eixir del Palau a les 20:00 h i que l'ES-Alert els va sonar quan encara no havien abandonat València
Més vist
Més escoltat
-
19.02.2026 | 90 minuts
-
19.02.2026 | L'hora de la cultura
-
18.02.2026 | Maria Fabuel presenta "Mirall", el seu nou treball
-
19.02.2026 | ContrÀpunt
-
19.02.2026 | "Festes", amb Pepa Gómez | Els secrets de la Crida 2026
-
19.02.2026 | Cadena de valor | Les hipoteques creixen un 15% a la Comunitat Valenciana